T avagy az opti mi zujs?Ezt a történetet azoknak ajánlom, akik akik voltak már ügyfélszolgálati alkalmazásban és még inkább azoknak, akik nem.
Előszó:
Lehet ha elolvassátok, sokan azon töprengtek el, vajon miért pont ide írom ezt, ami most következik? De úgy vélem ami velem tényleg igazából megesett nagyon is pont ebbe a kategóriába tartozik. Mert ezen már csak nevetni érdemes. Ez tényleg egy vicc.
1. fejezet: T-Nyom
Már kb. 5 éve szolgál nálunk egy DSL modem. Mindig is erről neteztem. Valamikor nagyon gyorsnak számított, ma már inkább nyugdíjasként, de lelkesen szedegette le a bájtokat a netről, és hála a szolgáltatónak ennél még 10-szer lassabban töltögette vissza. De engem őszintén szólva nem igazán zavart ez. Ám egy napon elkezdett vége szakadni a jó világnak. Szakadozni kezdett a szolgáltatás. Mindenféle dologgal próbálkoztam. Ekkor még gyanútlanul azt gondoltam, biztos nálam van a hiba. Ez úgy tavaly november vége felé lehetett.
Vettem is egy új routert ám beüzemelni nem tudtam. Azt gondoltam nem jól adom meg a jelszót, ezért hát végül elkövettem életem egyik legnagyobb baklövését, felhívtam az ügyfélszolgálatot (1).
Ott készségesen meg is változtatták a jelszavamat, de persze ez nem oldotta meg problémát. Az ottani hölgy azonban felajánlotta az IP TV és Net szolgáltatásukat, ami sokkal szebb és jobb képminőséget ígért a digitális TV szolgáltatás helyett (ami megjegyzem majdnem rosszabb, mint az analóg kábeles), HD csomagot is kaptam volna. És így jött volna ki kb. annyiba árban, mint eredetileg volt. Bár így utólag ez egy másik telefonos szolgáltatásra hajaz, amit állítólag szép hölgyek - a valóságban ki tudja - suttognak a füledbe jó pénzért, de ellentétben azért lehet kapsz is valamit a pénzedért.
Így hát örültem. De mondtam még kérek egy nap gondolkodási időt. Hát ezért másnap újra felhívtak (2) és meg is kötöttük a szerződést, pontosabban még két telefon kellett, mert az elsőnél autóban ültem (3), a másodiknál meg nem volt kéznél az adatlap (4). De sikerült végül mindent nyélbe ütni. Pár nap múlva felhívtak (5) hogy egyeztessenek időpontot a bekötésről. Erről két sms értesítést is kaptam (S2). Aztán valahogy vége szakadt az „nyerő szériámnak”, mert hiába vártam a megbeszélt napon a szerelőt, az nem jött. Ezek után felhívtam az ügyfélszolgálatot (6!), hogy kapjak újabb időpontot, erről megint 2 sms jött (S4), a szerelő ennek ellenére váratatlanul egy nappal a megbeszélt időpont előtt, beállított (Sz1), de el is ment, mert akkor éppen nem tudtam felébreszteni a szomszédomat, akinél átjön a földkábelben a vezeték. Ezek után, szerelőt 3-szor hívtam fel (9), mire végre újra ki tudott jönni (Sz2), és megállapította, hogy nem megfelelő a vezeték keresztmetszete.
Mondom én, hogy ez egy másik szolgáltatásra hajaz, mert mint ahogy látjátok itt is a méret a lényeg!
Azt is felajánlotta, hogy légkábelen köti be, de ezt én nem akartam, mert minden a földben jön, és ezért nagyon érdekesen venné ki magát, ha pont egy ilyen kábel lógna a levegőben. Ráadásul marha nagy a távolság az oszlop és a ház között, szóval nagyon úgy nézett ki, hogy ezt a plusz költséget nekem kellett volna megfizetni. Illetve az emberünk szerint, ha verem a balhét az ügyfélirodán kijönnek és feltúrják a kertet, de ez az ötlet igen csak nem tetszett, még a gondolata sem. Szóval abban maradtunk, hogy inkább maradjon a régi előfizetés. Ne módosítunk! Igen ám, de én pár nappal korábban elküldtem egy levelet (L1) a szolgáltatónak, hogy már nem kérem a továbbiakban a DSL-t. Ezért biztos ami biztos elmentem az ügyfélirodába (Ü1), hogy ezt ne vegyék figyelembe. Ott azt mondták az ottani gépen nem látják ennek a levélnek nyomát, legyek nyugodt nem lesz baj. De ha gondolom hívjam fel az ügyfélszolgálatot is telefonon. Ezt meg is tettem, ott szintén megnyugtattak, hogy minden ok., megy ugyanúgy ahogy eddig. (10) Úgy nézett ki, lassan rendeződnek a dolgok. Bár kaptam két levelet (L3) az egyikben a DSL szolgáltatásról volt számla a másikban a továbbra is megmaradt Digitális tévéről. Gondoltam, hogy ok, akkor tényleg minden rendben.
Csakhogy január elején egyszer csak nem volt megint net. Először nem gondoltam semmi rosszra, de mikor már második napja nem jött vissza, akkor újra felhívtam az ügyfélszolgálatot (11), mire kiderült, hogy nincs semmilyen internet előfizetésem. Ergo beérkezett a levelem és kikapcsolták. Pár nap múlva kaptam is erről egy megerősítő levelet (L4). Akkor kértem az telefonos ügyfelest, hogy kapcsolják vissza, mert ez tévedés, erre ő megígérte hogy 48 órán belül ez meg fog történni. Persze semmi sem történt, ezért inkább újabb telefon (12), akkor azt mondták, sajnos már csak új megrendelésként tudják kezelni, és hogy hamarosan kapok megint sms-t és jönnek majd és visszakapcsolják.
Bár lassan már inkább egy fehér autót kellett volna küldeniük, kezdtek a veszettség tünetei mutatkozni rajtam.
Persze eltelt megint 1 hét semmi. Ezért megint bementem az ügyfélirodára (Ü2), ott azt mondták semmit nem látnak a megrendelésünkből, ezért megcsinálják. Megint eltelt 2 hét. Semmi. Újabb próba az ügyfélszolgálatnál (Ü3), újra kitöltöttem az űrlapot ezúttal kézzel is. Most már lelkemre kötötték, ha egy hétig nem történik semmi, telefonáljak, mert elképzelhető, hogy valami műszaki ok hiúsítja meg a bekötést. Meg is fogadtam (13), mert gondolom már ti sem vagytok meglepve, hogy nem történt semmi. Végre kiderült, hogy bár van DSL szolgáltatásuk, már csak a régi ügyfeleknek, újat nem kötnek már be. De mivel mondtam, hogy nekem van minden a DSL-hez csak egy jelszó meg felhasználói név kell, ezért azt mondták egyeztetnek a kollégákkal és hívnak a bekötés miatt. Ez meg is történt (14) de pont nem tudtam felvenni, kaptam egy sms-t, hogy kerestek (S5), erre én visszahívtam őket (15) de megint kellett, mert automatikus rendszerükbe be kellett adnom az előzőleg megadott sms-ben küldött számot.
Ezért kiírtam a számot és újrahívtam őket (16). Aztán kaptam időpontot meg két sms-t (S7), de ekkor láttam, hogy koax kiépítés van az sms-re írva ezért ma újra felhívtam őket (17) hogy megtudjam miért van. Közben egy levél is érkezett, hogy sajnálják, de nem bírnak DSL-t, se IP-t kiépíteni (L5). Kiderült, hogy mily meglepő tényleg kábelnetet akarnak bekötni DSL helyett. Mondtam, hogy az IP TV-nél ez már nem jött be, ezért utána kérdeztek, hogy itt most jó lesz-e. Azt mondták úgy néz ki, csak az IP-nek kevés a vékony kábel, a kábelnetnek jó lesz. Mondtam ok, megvárom a holnapot…
Aztán kicsit nézelődtem a neten, és elhűlve láttam, hogy a kábelnet abban a csomagdíjban elvileg ugyan gyorsabb, mint a DSL volt, de a garantált sebessége kisebb. Ezért felhívtam újra őket (18), hogy egyel nagyobb csomag, lehetne-e? Erre azt mondták, hogy igen, de akkor újra kellene időpontot egyeztetni. Erre inkább azt mondtam, hogy köszi nem, majd inkább utólag módosítok csomagot, ha már megy valami itthon. Most itt tart a történet.
2. fejezet: T-morbid:
És aki még tudta ezt követni és mindig van türelme itt egy mai másik történet. Van egy mobilnetem is ettől a megaszolgáltatótól. egy egyszerű pici alapcsomag. Csak egy vele a bibi, nem tudtam hozzá beállítani az e-mail postafiókomat. Át kellett hozzá böngésznem, az egész honlapot, és még sok másikat, mire rájöttem, hogy létezik egy email szolgáltatásuk, amit telefonon, vagy személyesen kell aktiválni. A szolgáltatás mellesleg ingyenes, tehát nem tudom miért nem tudják alapból a net mellé adni?
Mint mondtam annyi mindent el kellett olvasnom, hogy közben már lassan én is elmehetnék ügyfelesnek, mert annyira kiokosodtam a teljes Internetes TV- és egyéb palettakínálatokból, csomagokból, készülékekből, stb.
A böngészés közben be kellett lépnem valami személyes helyre is. Amiben az volt a vicc, hogy jelszót is kért, ami nekem nem volt, mert soha nem kaptam. Ezért kénytelen voltam megváltoztatni. Ezek után kaptam egy sms-t a mobilnet-postafiókomba, hogy ez megtörtént, majd belépés után, egy másikat, hogy beléptem.
Meg egy másik értesítést, hogy ez most csak korlátozott jogokra biztosít, majd kapok egy levelet postán, amiben benne lesz egy jelszó, amivel majd aktiválhatom a beírt jelszómat, vagy egy másikat már magam sem tudom, de majd akkor használhatom a személyes menümet beállításokra.
Ekkor felhívtam ezt az ügyfélszolgálatist, itt egy másik menü fogadott a szokásos helyett, a vicc az volt, hogy kb. 3. nekifutásra értem el ott valakit. Akinek elsírva a bánatom az volt az első kérdése, hogy adjam meg a telefonszámot, ami a mobilnethez tartozik. Ezt a próbát még sikerült teljesítenem, de mikor azt kérdte, hogy mondjam el a jelszóm 2., 3. és 5. tagját, már picit remegő hangon mondtam el neki . Éreztem, itt baj lesz. Hát lett is, a jelszó nem jó, majd csak akkor lesz jó, ha megkapom levélben az aktiváló jelszót. Vagy fáradjak be személyesen az ügyfélszolgálathoz és kérjek ott segítséget. Nah itt kb. annyit tudtam mondani, hogy „uhh de bonyolult”, és elcsigázottan tettem le a telefont…
Aztán hogy lesz e folytatás, az holnap kiderül…
Mindenesetre az előzőekhez ezért még hozzájött még egy fél nap internetböngészés, plusz egy telefon, és két sms.
3. Összefoglaló fejezet:
- 18+1 telefon, (ebből kb. 15-ször más ügyintéző)
- 5 levél,
- 7+2 sms,
- 2 szerelő kiszállás (holnap lesz talán a 3.),
- 4 ügyfélszolgálati személyes látogatás,
- Minimum fél nap Internetböngészés,
- 1 hónapja nincs szolgáltatás, tehát nem fizetek semmit ezzel a szolgáltatónak.
- Így persze, hogy drága a net, ha ennyi embert kell eltartani akik képtelenek elintézni, hogy egy működő szolgáltatást egy számítógépen újra visszaállítsanak. Mert a fantasztikus rendszerük ezt nem teszi lehetővé.
- Miért kell 15 billentyűt bepötyögni a telefon automata menürendszerében mire több perces várakoztatás után végre kap az ember egy ügyintézőt?
- Miért kell sokszor egy híváson belül 3-szor megadni az azonosítószámot?
- Mi a fenéért a 2., 3. és a 6. vagy 2., 4., 5., már nem is tudom, számokat kell a jelszóban megadni?
- Néha az volt az érzésem, mikor telefonálok egy nagy vörös "ALERT! Problémás ügyfél" felirat jelenik meg a képernyőn az ügyfelesnek és ezért kapok mindig másik ügyintézőt.
- És a kérdés a fődíjért: Mi , vagy kis a csuda lehet az „T”? Talán „Teacher Zone”? Vagy esetleg pont „Tanulók”-at jelent? Vagy csak szimplán „Tamás”?
Folyt köv.?