Budapest: - Tokió:
 
Felhasználói név:
Jelszó:
Elfelejtett jelszó
Látogatók száma:
(2000.06.07.-tol mérve)
2461491

Regisztrált felhasználók
száma:
24337

Online látogatók száma:
3

Avatárral rendelkező
felhasználók száma:
1646

Utolsó 5 látogatónk:
kuktikula
2020-06-02 13:13:10
Neliel00
2020-06-02 12:22:08
babity
2020-06-02 12:01:05
telescope
2020-06-02 11:00:31
vegel2017
2020-06-02 10:28:14
E-mail
elérhetőségünk:
mail@animeweb.hu

Oldalunk a Facebookon:

Testvérlapunk:

Felhasználási feltételek:
Az AnimeWeb bizalmát élvező alkotások, rajzok, írások, fordítások, ismertetők, letöltések, stb. kizárólag otthoni elolvasásra, nézegetésre, saját használatra tölthetőek le. Más honlapon való felhasználásukhoz nem járulunk hozzá!

Minimum felbontás:
1024 pixel képszélesség
Támogatott böngészők:
- Firefox (legfrissebb)
- Google Chrome (legfrissebb)

Verziószám: 5.9
Minden jog fenntartva!
(c) 2000-2020 AnimeWeb
Anime / Manga ismertetők


#  A  B  C  D  E  F  G  H  I  J  K  L  M  N  O  P  Q  R  S  T  U  V  W  X  Y  Z 
- A legfrissebb 30 ismertető időrendben -
- A teljes lista megjelenítése Alternatív címekkel ABC sorrendben -
- A teljes lista megjelenítése Alternatív címek nélkül ABC sorrendben -
- Típus szerinti rendezés -

Ismertetők száma: 862 
Szerkesztés alatti ismertetők száma: 22 

Saint Seiya (TV)
Knights of the Zodiac * * * *
聖闘士星矢 <セイントセイヤ>

Adatok:

Utolsó módosítás időpontja: 2018-01-25 21:53:49
Létrehozás időpontja: 2008-03-20 18:39:08
Eddig megtekintve: 3122 alkalommal

További találatok
Az ismertető szerkesztője: Aqualuna

Típus: TV
Műfaj: Akció; Fantasy; Shounen; Természetfeletti;
Epizódok száma:
114
Japán megjelenés éve: 1986

Ismertető:

Ez az anime főleg az európai országokban nagy népszerűségnek örvendett, hazájában jóllehet 1987-ben megnyerte az Animage (egy japán animés magazin) Anime Grand Prix díját, ám 1989-ben az alacsony értékelések miatt abbahagyták, mielőtt feldolgozta volna a hasoncímű manga hátramaradó részeit. Az adaptáció 2002-ben folytatásra került a Toei stúdió által, aminek köszönhetően ismét hatalmas népszerűségre jutott, és természetesen akik az újabb részeket szeretik, azok elnosztalgiáznak a régebbi sorozaton is.

A történet a különböző mitológiákon – elsősorban a görögön – valamint az asztrológián alapul. Egy legenda szerint Athénát, aki a görög mitológiában a háború és bölcsesség/hősiesség istennője, valaha „Szent harcosok/lovagok” védelmezték. Ezek olyan kiválasztottak voltak, akiknek teste a kozmikus erő csatornájaként működött, és ez által az erő által – amit nemes egyszerűséggel „cosmo”-nak, azaz kozmosznak neveznek – fantasztikus harci képességek birtokosai lettek. Ehhez azonban szükségük volt egy speciális páncélruhára is, a Cloth-ra (angolul = ruha) -, amely felerősítette a harcos kozmoszát, ezenkívül védelmezte testét más harcosok szintén kozmikus erejű támadásaitól, amelyet a puszta emberi test nem volna képes kiállani.

Athéna a legenda szerint 200 évente reinkarnálódik a Földre, hogy felvegye a harcot a szintén újjászülető gonosz erővel, és heves harcok után a gonoszt legyőzve visszahozza a békét. Ehhez minden korban szüksége van védelmezőkre. Kido Mitsumasa, aki nagy utazó volt a maga idejében, miután tudomást szerez e legendáról, árva gyerekeket gyűjt össze, majd a világ minden tájára szétküldi őket, hogy kemény harci kiképzésben vegyenek részt. A kiképzés célja, hogy „Szentek” váljanak belőlük, azaz elnyerjék valamelyik Cloth-t. Összesen 88 Cloth létezik Athéna szentjei számára, minden Cloth egy csillagképet reprezentál ugyanis. A Cloth-ok nem egyenértékűek: vannak bronz, ezüst és arany Cloth-ok, ebben a sorrendben egyre erősebbek, és ez tükröződik az őket viselő szentek erejében is. A bronz szentek a leggyengébbek, a többiek le is fitymálják őket rendesen. Ámde a történet során kiemelkedik öt bronz szent, Seiya és barátai, akik a legközelebb állnak Athénához, és hihetetlen fejlődést mutatnak, mindezt Athéna védelmezése/megmentése érdekében.

A sorozat három fő fejezetre osztható.

A Szentély (Sanctuary) fejezet a leghosszabb, és szerintem a legjobban sikerült is (bár ehhez az is hozzájárul, hogy a későbbiekben az ember eléggé belefárad az örökös harcok ismételgetésébe, de a rendezője is más volt, mint a későbbi részeké). Az elsőtől a 73. epizódig tart, és ott kezdődik, miután a kiképzésre szétküldött fiúk közül a sikeresek, akik kiérdemeltek egy Cloth-t, és így szent lovaggá váltak, visszatérnek Japánba, hogy ott részt vegyenek egy Kido Mitsumasa unokája által organizált, Galaxis Háborúnak nevezett tornán. Kiderül, hogy a viadal igazi célja a gonosz erőinek előcsalogatása rejtekükből, ami sikerül is. A tornán résztvevőket támadás éri, méghozzá olyan valaki által, aki valaha közéjük tartozott. Jó sok harccal később kisül, hogy a háttérben az mozgatja a szálakat, akinek a leginkább hűnek kellene lenni Athénához, a görögországi Szentélyben élő Szentatya (aki Athéna főpapja). Valamilyen oknál fogva gonosszá vált, és el akarja pusztítani Athénát, aki nem másban, mint Kido unokájában, Saoriban testesült meg. A Szentélyben élő ezüst és arany szentek az ő szavában hisznek, mikor kikiáltja Saorit csalónak és hamisítványnak, és előbb ezüst lovagokat küld ki ellene és Seiyáék ellen, majd a Szentélybe csalja őket, ahol egy mágikus nyíllal Saori életére tör. Hogy megmenthessék, az öt bronz lovagnak át kell verekednie magát a horoszkópból ismert 12 konstelláció arany lovagjainak templomain, és végül rávenni a Szentatyát, hogy gyógyítsa meg - mindez lehetetlennek tartott feladatot állít hőseink elé.

Az Asgard fejezetben (74-99. epizód), miután Seiyáék sikerrel kiállták a 12 templom próbáját, újabb ellenféllel kell szembenézniük. Ez a rész a germán mitológián alapul, és a mangában nem szerepelt, csupán az animében létezik. Odin (germán háború- és bölcsességisten) papnője, a gyöngéd Hilda a Nibelungok Gyűrűjének átka alá kerül, és Athéna elpusztítására tör, hogy a Szentély új úrnője lehessen, és Asgard fagyos földje helyett meleg napfényben éljen. Harcosai hasonló erőkkel bírnak, mint a szentek, őket „istenharcosoknak” (God Warriors) nevezik, és Robe-nak (= köntös) nevezett páncélruhákba vannak öltözve. Athéna élete kockáztatásával próbálja megállítani a sarki jégsapkák elolvadását (ami eredetileg Hilda feladata volt), hogy megmentse az emberiséget a pusztító árvíztől. Hogy megmentsék, és Hildát is megszabadítsák az átkozott gyűrűtől, a bronz lovagoknak Odin harcosait legyőzve össze kell gyűjteniük Odin 7 zafírját, és azok segítségével megszerezni Odin kardját, a Balmungát, mert csak az képes legyőzni a Nibelungok átkát.

A Poseidon fejezetben (100-114. epizód) kiderül, hogy Hilda ujjára a gyűrűt Poszeidon, a tenger istene húzta, aki elrabolja a legyengült Athénát, és feleségül akarja venni, hogy uralmat szerezzen így a Föld tenger nem fedte vidékei felett is. Athéna visszautasítja, és mivel Poszeidon özönvízzel kívánja meghódítani a szárazföldet és elmosni az emberiséget, áldozatként ajánlkozik. Poszeidon bezárja a tengeralatti Szentélye közepén álló Élet Oszlopába, ahol Athéna a Föld helyett szenvedi el az áradó vizet, amíg maga bele nem fullad, így időt nyerve az emberiség számára. Seiyának és a többieknek most Poszeidon 7 tengeri tábornokát kell legyőzniük (akik Scale-nek, „héjnak” nevezett páncélokat viselnek), és elpusztítani az óceánok boltozatát tartó 7 Neptun Oszlopot, majd az Élet Oszlopát is.


Az anime alapötlete meglehetősen eredeti, bár sok mindenben torzít, ám arra jó, hogy felkeltse az érdeklődést az asztrológia és a mitológia iránt. Érdekesen lett adaptálva, bár a műfaj sajátságai miatt – elsősorban fiúknak készült harcolós anime – a java részét a harc és megint csak a harc teszi ki. Ilyenformán a történetszövés abból áll, hogyan csöppennek hőseink egyik háborúból a másikba, ezen belül pedig egyik párharcból a másikba. Menet közben egy párszor meghalnak (vagy olyasmi XD) és feltámadnak, és persze ettől egyre erősebbek lesznek, de ez kell is, mert az ellenfelek is erősödnek. ;D Számomra nagyon idegesítő módon, a harcok és az ezekkel kapcsolatos fordulatok a sorozat előrehaladásával egyre kiszámíthatóbbak, és így előbb unalmasak, majd egyenesen nevetségesek lettek. Jellegzetes, mondhatni karakterre szabott fordulatok ismétlődnek, például Seiya rendesen beleesik valami szakadékba, ahonnan aztán ki kell másznia, de társainak is megvan a maga „kaptafája”. Főleg a Poszeidon szakasz nagyon elkapkodott, ez a legkidolgozatlanabb, és a befejezése minden, csak nem kielégítő.

Mivel lényegileg harcról van szó, meglehetősen durva jelenetek vannak benne, annak ellenére – ezt ugyanis sok helyen láttam, hogy a javára írják! – hogy a harcok a legritkább esetben folynak fegyverrel (mivel ezt Athéna tiltja). Általában a harcosok fizikai-kozmikus képessége által meghatározott, már-már „mahou shounen” érzetét keltő „mágikus” vagy legalábbis akként ábrázolt csihépuhé folyik, és a sebesüléseket valamint kimenetüket tekintve meglehetősen szabadon bánnak a természeti törvényekkel, ámbár ha feltámadni lehet, akkor miért ne harcolhatna valaki prímán azután, hogy valami véres lyukat ütött belé itt-ott, ugyebár? XD

Amit a javára lehet írni, hogy tele van, természetesen a készítés korának és technikájának megfelelő bishounenekkel ;), mindenféle ízlés megtalálja a magáét, az egészen keménytől a nőiesig (némelyik férfinek mondott szereplő ugyanis szimplán nőnek néz ki). Az olyan eszmék fontosságát hangoztatja, mondhatni sulykolja bele a nézőbe, mint barátság, hit, kitartás – utóbbi bizony kell a végignézéséhez is, főleg az első fejezet után. Továbbá, hogy „uraim, ne szégyelljék a könnyeket!” – mert olyan vízfolyásokat produkálnak időnként szereplőink, hogy öröm nézni. :)


Olyan nézze meg, aki érdeklődik a régi animék iránt, szeret elnosztalgiázni rajtuk, és megbocsátja a hibáikat. Érdekes módon, bár ennek is van számos hibája, azért van benne valami sajátos báj is, ami főleg az elején, képes megfogni az embert – nagy kár, hogy a Szentély fejezet utáni részben teljesen elsikkadt, hogy a szereplőknek van személyisége, története a csatákon kívül is. Érdekesség, hogy az eredeti mangakának, Kurumada Masaminak sem tetszett az anime változat, ám azért engedélyezte annak befejezését.
Még egy dolgot fontos tudni, ha valaki úgy dönt, hogy meg akarja nézni: jelen állás szerint az 53. epizódtól kezdődően csak gyalázatosan rossz angol feliratozással lehet fellelni – aki készítette, angolul sem tudott, ráadásul itt-ott még nagyjából sem fedi a jelentés a japán szöveget, máshol pedig el vannak csúszva még a sorok is. :( (Persze, ha valaki tud például franciául vagy spanyolul, az élvezhetőbb formában is hozzájuthat.)


Szereplők:
(Mivel rengetegen vannak, csupán a fontosabbakat említem meg.)

Kido Mitsumasa:
Utazó, tudós, aki utazásai során eljutott Athénba, ahol (a képek alapján valahol a Kolosszeum tájékán) találkozott egy súlyosan sebesült férfival, aki egy díszes aranydobozt és egy csecsemő kislányt cipelt magával. A férfi Aiolos volt, a Nyilas csillagkép arany lovagja, aki a csecsemő Athénát kimentette a Szentélyből, ahol az életére törtek. Mitsumasára bízta a gyermeket, és legendájának titkát, valamint a Nyilas aranypáncélt rejtő boxot, majd belehalt menekülése közben szerzett sérüléseibe. Mitsumasa ezután mindent kiderített Athéna szentjeinek kultuszáról, és vagyonát arra fordította, hogy előkészítse a Föld megmentését az elkövetkezendő veszedelemtől. Árvákat gyűjtött össze, akiket nem mindig a legfinomabb, és tisztább módszerekkel vett rá, hogy teljesítsék elvárásait, trenírozzák magukat, hogy végül felölthessék a szent lovagok páncélruháit.

Kido Saori/Athéna:
Kido Mitsumasa unokájaként nevelte föl, ám a későbbiekben kiderül, hogy valójában nincsen köztük vérségi kötelék. Saori az a kislány csecsemő, akit Aiolos Mitsumasára bízott, vagyis ő Athéna istennő legújabb reinkarnációja. Gyerekként kissé elkényeztetett és önző volt, szeretett nagyapja halála után átvette és méltón folytatni kívánta annak művét, amihez hozzá tartozik a Galaxis Háború megrendezése, és a külhonból visszatérő szentek részvételre való rávétele is. Eleinte nem túlzottan szimpatikus személy, mikor felébred benne Athéna, akkortól szelíd, megbocsátó, önfeláldozó vonásai kerülnek előtérbe. Aranyló kozmosza erejével a végsőkig segíti a hozzá hű lovagokat.

Pegasus Seiya (nevének jelentése a szótár szerint = csillagos/szent éjszaka, ám egyes fordításokban szó szerint „csillag nyíl”, ami meteort jelent):
A Pegazus csillagkép szent lovagja. Valójában a történetből kiszámolva csupán 13 éves, bár a rajzon ennél azért érettebbnek néz ki (hasonlóan a vele egyidős Saorihoz, aki fiatal nőként van ábrázolva, de ugyanez igaz a többi bronz lovagra is). Elég összetett egyéniség, van benne jó rész konokság és önfejűség, ugyanakkor a végletekig kitartó abban, amiben hisz. Alapvetően vidám természet, kiváló példaképe a „sose add fel!” eszményének, és társai hű barát mellett egyértelműen valamiféle vezéregyéniségnek is tekintik. Persze a végén mindig rá hárul – ennek megfelelően – a dolgok véghezvitele, valamiféle csoda végrehajtása. Ámbár ő a központi hős, egyedül semmire sem menne, és ezt ő is tudja. Barátaival szemben végtelenül önfeláldozó (ez egyébként társaira is jellemző). Nővel szemben, mégha az halálos ellensége is, nem bír komolyan harcolni, mert hite szerint egy igazi lovag ilyesmit nem tehet semmi szín alatt.
Volt egy nővére, akit hatéves korában az árvaházban látott utoljára, ekkor Mitsumasa elválasztotta tőle, és azt a feltételét szabta az újratalálkozásnak, hogy Seiyának külhoni kiképzéséről egy szent Cloth-szal kell visszatérnie. Seiya Athénba került kiképzésre, ahol Athéna Szentélye is áll. Ám miután elnyerte a Pegazus Cloth-t és visszatért, Mitsumasa már meghalt és Saori mit sem tudott nővére tartózkodási helyéről. Így Seiya legnagyobb vágya az, hogy őt megtalálhassa.
Lovagként fő fizikai erőssége a gyorsasága, fő támadó technikája a „Pegazus meteorai” nevet viseli. Kapcsolata Athénával neki lesz a legmélyebb a lovagok között, utalások történnek rá, hogy több is, mint védelmező hősé.

Dragon Shiryu (nevének jelentése = lila sárkány):
A Sárkány csillagkép szent lovagja (14 éves). Ő fizikailag a legerősebb (Ikkit leszámítva), fő támadó technikája a Rozan Shoryuha, ami valami olyasmi, mint „Rozani Felkelő Sárkány”. Ez képes megfordítani egy vízesés folyását. Shiryu Kínában, a Rozani Öt Csúcs völgyében tanult. Kiegyensúlyozott, bár kicsit talán tragikus az életfelfogása, mindent nagyon komolyan vesz. Őszinte, hűséges, kötelességtudó, semmitől nem riad vissza, nagyon komolyan veszi a tartozást (is). Páncélja, a Dragon Cloth a legkeményebb és ellenállóbb Athéna összes szentjének páncéljai között, a Sárkány Pajzsa, ami a Cloth része, a legkeményebb létező pajzs (elvileg legalábbis ezt hangoztatják, ám nem szigorúan következetesek az anime során).
Shiryunak senkije sincs, öreg mesterén és annak védencén, a Shunrei nevű kínai lányon kívül, akivel romantikus érzelmek is összekötik, ámbár ez inkább a leány részéről van kihangsúlyozva az animében.
Visszatérő „kaptafája” (ld. fentebb), hogy állandóan olyan helyzetekbe kerül, amikor elveszti a szeme világát (vagy olyasmi, mert aztán mindig visszakapja).

Cygnus Hyoga (nevének jelentése = gleccser):
A Hattyú csillagkép szent lovagja (14 éves). Fegyvere a fagy, a hideg. Szibériában képezték ki. Mestere, a Kristályszent az, aki úgy tűnik, nem tartozik egyetlen konstelláció égisze alá sem, noha egyértelműen Athéna szentjei között tartják számon. (Igazából az sem sül ki, milyen szintű, de talán ezüst lovag. Csupán az animében létezik, a mangában Aquarius Camus volt Hyoga egyetlen mestere.)
Hyoga félig orosz származású, anyja orosz, apja japán volt. Anyja Szibériában egy elsüllyedő hajón lelte halálát: Hyoga számára ő a minden, és célja, amiért szent lovag akart lenni, hogy viszontláthassa. Elnyert képességeivel ugyanis meg tudja törni a jeget a hajó fölött, és le tud úszni anyjához a fagyos mélybe.
Eleinte hidegnek tűnik, ám valójában inkább kissé forrófejű. Ugyanakkor nem áll tőle távol a logikus gondolkodás. Érzékeny is, érzelmessége miatt számos leckét is kap ellenfeleiktől.
Az ő „kaptafája” az, hogy a mestereivel kell harcolnia és legyőznie őket.

Andromeda Shun (nevének szótári jelentése = kiválóság, géniusz, a fordításokban = csillogás):
Az Androméda ködként ismert csillagképződmény (ami egy egész galaxis) a konstellációja. Ez alapján a legerősebb lehetne, ehelyett általában a leggyengébb, leginkább hozzáállása miatt. Úgy néz, ki mint egy lány, és a felfogása is tipikusan nőies. Utálja a harcot, senkit nem akar megsebesíteni, pláne megölni, ezért ellenfeleit időnként túlságosan kíméli, azok sokszor nem is veszik komolyan. Naivnak, gyerekesnek nevezik számtalanszor. (13 éves, mint Seiya.) Gyengéd, szerény, áldozatkész és nagyon érzelmes.
Androméda hercegnő a görög mitológiában egy vízi szörnynek népe érdekében felajánlott áldozat volt – Shun is sokszor szánt szándékkal betölti az áldozat szerepét, mivel inkább vállalja azt, hogy maga sebesüljön meg, semmint másokat kelljen megsebesítenie. Stílszerűen láncokkal harcol, melyek Cloth-a részét képezik: az egyik vége hegyes, ez a támadás, a másiké kerek, ez a védekezés eszköze. Andromeda lovagjának van a legerősebb védelme Athéna szentjei között. A láncok ezen kívül szenzorok is, például reagálnak az ellenség közellétére.
Shun gyerekként mindig gyenge volt, mindig alul maradt az edzés során a küzdelemben, és sokat sírt – ám volt egy bátyja, aki mindig megvédelmezte. Az egyetlen cél, ami Shunban elég ambíciót támasztott, hogy túlélje a kiképzést és végül megszerezze az Andromeda páncélt, hogy bátyját viszontláthassa, megtalálja. A későbbiekben ez a báty az, aki rendszeresen kihúzza őt a pácból, az utolsó pillanatban megjelenve természetesen.

Phoenix Ikki (nevének jelentése a szótár alapján lehetne „lázadó” is, bár a fordítások szerint = csillanás, villanás):
Shun bátyja (15 éves). Igazi agresszív harcos jellem, aki gyengédséget csak öccsével szemben mutatott, és őt mindenáron védelmezte. Sorshúzás döntötte el, ki hova kerül kiképzésre – Shun ekkor a Halálkirálynő Szigetét húzta, ahonnan még senki nem tért vissza élve. Ikki átvállalta tőle ezt a helyet, és aztán sokáig nem lehetett tudni, él-e vagy sem. A szigeten kegyetlen kiképzést kellett kiállnia – arra tanították, hogy csak gyűlöletnek legyen helye a szívében. A Galaxis Háború során, mikor megjelenik, az ellenség, a kitagadott sötét lovagok vezetője, még Shunt is meg akarja ölni, és elrabolja a Nyilas aranypáncélját. Seiyának és barátainak meg kell küzdeniük vele, ennek során az általuk mutatott szeretet, barátság és összefogás, és nem utolsósorban öccse ragaszkodása megmenti Ikki lelkét a gyűlölet poklából, ám ekkor, úgy tűnik késő, mert meghal. Ám ő a Főnix lovagja, és mint a hamvaiból folyton újraéledő madár, ő is új életre kel mindig, ám a későbbiekben Seiyáék ötödik társaként már a jó oldalon harcol. Jóllehet szívében ragaszkodik hozzájuk, ám a gyakorlatban általában nem tart a csapattal, hanem magányos farkasként járva-kelve küzd.
Kétféle támadása van, az egyik tüzes, a másik spirituális jellegű.

Eagle Marin:
Seiya mestere. Összesen két női szent lovagról nyerünk tudomást, Marin ezek egyike, és a Sas a konstellációja. Bár igen szigorú tanár, Seiya nagyon fontos neki. Sokszor segítségére siet, ami miatt az Athéna ellen lázadó Szentély utóbb árulónak is bélyegzi. Nem derül ki minden kétséget kizáróan, ám sok dolog utal arra, hogy talán ő Seiya eltűnt nővére (akinek Seika az igazi neve), például ő volt Seiyán kívül az egyetlen japán Athénban, stimmel a kora (16) és a születési helye, és ő is elveszett öccsét kereste, úgy jutott el a Szentélybe.

Ophiuchus Shaina:
A másik női szent lovag, ezüst szintű (Marin is az), konstellációja a Kígyótartó. Az ő tanítványát, Cassiost győzte le Seiya a Pegazus Cloth-ért vívott viadalban, amelyet nem tudott megbocsátani neki, elkeseredetten gyűlöli. Később harcol vele, ennek során Seiya megpillantja az arcát. A női szenteknek ugyanis egy maszk kell fedje az arcát mindig (ez a nőiességük feladását szimbolizálja), ám Seiya ezt kettétöri. Egy női szent két dolgot tehet, ha egy férfi meglátja a fedetlen arcát: vagy megöli, vagy beleszeret. Shaina eleinte mindenáron meg akarja ölni Seiyát, később utalást kapunk arra, hogy leginkább már csak azért, mert köztük szerelem nem létezhet, legalábbis Seiya részéről. Ám aztán, mikor Seiyát majdnem megölik, Shaina saját testét használva pajzsul megmenti, és ekkor bevallásra kerülnek valódi érzelmei.

Roushi (= Öreg Mester):
Shiryu mestere, nagyon nagy tudású, nagyon öreg, nem is néz ki emberinek. A későbbiekben kiderül, hogy ő a Mérleg csillagkép arany lovagja, Libra Dohko (= fiatal tigris), aki még a szentek előző generációjából való, s így a rangidős, Athéna legöregebb szentje (majdnem három évszázadot megélt). Általában a tanácsadó szerepe az övé, harcolni szinte egyáltalán nem látjuk. Viszont alkalomadtán a bronz szentek segítségére bocsátja páncélját, amely egyedülállóan 12 (6 pár) fegyverrel van ellátva, amelyek akár magukat a csillagokat is képesek elpusztítani a legenda szerint.

Aries Mu:
Ő sem néz ki teljesen emberinek. Úgy ismerjük meg, mint az egyetlen még élő személyt, aki képes megjavítani egy összetört Cloth-t. Ehhez egy szent lovag vérének egyharmadára van szükség – és mellesleg Mu egy hihetetlen nehezen és veszélyesen megközelíthető helyen, a Jamir hegységben él. A későbbiekben kiderül, hogy ő a Kos csillagkép Athénához hű arany lovagja. Nagyon erős pszichés képességekkel rendelkezik.

Kiki:
Mu famulusa és tanítványa, amolyan „fél szent”. Cserfes, szemtelen, de jószívű kölyök, erős telekinetikus képességekkel, külsőre Muhoz hasonlóan nem egészen emberi. Ő is sokszor segíti Seiyáék munkáját.

Leo Aiolia:
Az Oroszlán csillagkép arany lovagja. Az ő bátyja volt Aiolos, akit a Szentély árulóként bélyegzett meg (ugyanis a gyermek Athéna igazi támadója rákente, hogy ő próbálta meg megölni a csecsemőt), és akit Capricorn Shura, a Bak csillagkép arany lovagja ölt meg. Aiolia ez alatt a teher alatt nőtt fel, és mindenképp bizonyítani akarja saját hűségét a Szentélyhez és Athénához – eleinte elhiszi, hogy Saori valójában egy csaló. Ám aztán egy harc során megbizonyosodik az ellenkezőjéről, és Seiyáék oldalára áll, azaz állna, ám a Szentatya egy agymosásnak veti alá, amit csak az old fel, ha valaki meghal a szeme előtt.

Sagittarius Aiolos:
Athéna hű lovagja, aki szemtanúja volt, amint a későbbi Szentatya megkísérli megölni a nemrég újjászületett gyermek Athénát, emellett rájött annak valódi személyazonosságára. Sikerült kimentenie a kicsit, és miután Kido Mitsumasa gondjaira bízta, meghalt, ám szelleme most is él, mégpedig a Nyilas legendás arany páncéljában (ez állítólag a legerősebb az arany Cloth-ok között), amely mintha élne, időnként saját akaratot mutat, vagy lehet, hogy ez inkább Aiolos szellemének a szándéka. Számosszor segítségére siet Seiyának, és sorsdöntő a szerepe.
Aiolos figurája a tökéletes szent lovagot reprezentálja (elvileg ő lett volna a korábbi Szentatya utódja is).

Gemini Saga:
A korábbi jóságos Szentatya meggyilkolója és utódja (ezt a tényt azonban természetesen senki nem tudja sokáig). Valójában az Ikrek csillagkép arany lovagja, és mint ilyen, kétarcú, kettős természete van. Sajnos a gonosz lélekfele kerekedett fölül (miután nem őt, hanem Aiolost jelölték ki a Szentatya utódjaként), amely a világ feletti hatalomra tör, és ehhez el kell pusztítania az igazi Athénát – akinek valójában a Szentatya is hűséges szolgálója kell legyen csupán.

Aquarius Camus:
Ő Hyoga második mestere, a Vízöntő csillagkép arany lovagja, aki a Kristályszent tanítója is volt. A sors fintoraként, mindketten Hyoga kezétől kell, hogy meghaljanak. A Kristályszentet a Szentatya agymosása után kell legyőzze Hyoga, míg Camus a 12 arany templom próbája során egy olyan leckét tanít meg neki, ami mindkettejük életébe kerül – ám Hyogát Athéna később megmenti.

Tatsumi:
Bár abszolút mellékszereplő, az első fejezet során elég sokat lehet látni. Ő afféle inasa-titkára-testőre, mindenese Saorinak. Hűséges, ám elég kellemetlen személyiség, korábban nagyon kegyetlenül bánt a Mitsumasa által összegyűjtött fiúkkal. Általában nem sok mindenre képes, bár ha kell, elszántan beszállna ő is úrnője megvédelmezésébe. Kicsit ellenszenves, kicsit kinevetni való figura.

Polaris Hilda:
Az Asgard fejezetben a fő ellenfél. A fagyos északon, Asgard földjén élő nép istenének, Odinnak a papnője. Eredetileg szelíd, békeszerető és jóindulatú teremtés, ám Poszeidon, akinek van némi hatalma a jég földje felett, ujjára húzza a Nibelungok elátkozott gyűrűjét, és így saját ambícióinak követőjévé teszi. A gonosszá vált Hilda meg akarja öletni Athénát, hogy elfoglalhassa helyét, és ő uralhassa a föld többi, naposabb és melegebb részét. Ezért felébreszti Odin harcosait, akik mind a Göncölszekér egy-egy csillagának védelmét élvező lovagok.

Freya:
Hilda húga, aki elsőként realizálja, hogy nővére hirtelen változása valami külső hatalom machinációja. Segítséget kér Hyogától, majd személyesen Athénától – vissza akarja kapni az igazi nővérét.

Julian Solo/Poszeidon:
A Solo család leszármazottai szolgálnak mindig „gazdatestként” a tenger istenének reinkarnációjakor. Julian, mielőtt tudatára ébred ennek, egy elkényeztetett gazdag fiatalember, aki addig mindent megkapott, és akkor éppen Kido Saorit nézte ki magának. Feleségül kérte, és nem bírta felfogni, hogyan utasíthatta el őt valaki is. A későbbiekben Poszeidonként megismétli ajánlatát, bár itt már inkább hatalmi ambíciói állnak előtérben. Miután Athéna nem hajlandó megosztani vele a szárazföld feletti uralmat, özönvizet küld a földre, hogy elmossa a bűnös emberiséget, és így egy új érát teremtsen, amelyben természetesen ő az egyeduralkodó isten. Athéna, hogy késleltesse művét, és időt adjon lovagjainak a harcra, magára vállalja az özönvíz elviselését a Föld helyett; az Élet Oszlopába zárva a föld helyett rá záporozik az áradat.


A kozmosz háttere:

A szentek erejének forrása saját „kozmoszuk” megértése. Az univerzumban minden atomokból épül föl. A Szentek ezt az ismeretet egy új szintre emelik: az emberi test is atomokból áll, tehát az emberek képesek lehetnek az atomokban rejlő erőknek a használatára.
Az emberi test minden egyes atomja egy parányi naprendszert reprezentál, s mivel sokmilliárdnyi atomból áll, így tehát az ember teste egészében véve egy „miniatűr Világegyetem”, vagyis egy „miniatűr kozmosz”. Minden egyes személynek teljesen egyedi ez a kozmosza, ami ugyanakkor kapcsolatban állhat egyes csillagképekkel a valódi univerzumban. A kozmosz erejét meg kell tanulni szabadjára engedni, föltüzelni, és használni – ez az atomi világrend ismeretén alapszik. A páncélruhák segítik a harcos kozmoszának a folyását; ezeket eredetileg a versengő istenek kovácsai készítették (ez nem derül ki ebből az animéből; az sem, hogy Mu és Kiki a Cloth-ok eredeti készítőinek valószínű utolsó leszármazottai). A Cloth-okról még azt érdemes tudni, hogy mivel ezek Athéna szentjeinek készültek, és Athéna a jogot és igazságot reprezentálja, a Cloth-nak el kell fogadnia viselőjéül azt, aki elnyerte, és ha az méltatlanul cselekszik, cserben is hagyhatja.









Eddigi hozzászólások száma: 1


1.

Narumi

2008-03-22 09:42:35

Nahát, nem is gondoltam volna, hogy ennek az animének ilyen érdekes a sztorija. Annak idején külföldi magazinokban találkoztam vele, de hát akkor animézés terén még gyerekcipőben jártam. Mindenesetre felkeltette az érdeklődésemet, hátha egyszer a rossz minőség dacára is megnézem.