Budapest: - Tokió:
 
Felhasználói név:
Jelszó:
Elfelejtett jelszó
Látogatók száma:
(2000.06.07.-tol mérve)
2520367

Regisztrált felhasználók
száma:
25071

Online látogatók száma:
1

Avatárral rendelkező
felhasználók száma:
1660

Utolsó 5 látogatónk:
Whestire
2021-01-21 18:36:54
Grimlock
2021-01-21 18:21:18
petra33
2021-01-21 18:08:56
Siomindia
2021-01-21 17:27:23
Rexas
2021-01-21 17:23:38
E-mail
elérhetőségünk:
mail@animeweb.hu

Oldalunk a Facebookon:

Testvérlapunk:

Felhasználási feltételek:
Az AnimeWeb bizalmát élvező alkotások, rajzok, írások, fordítások, ismertetők, letöltések, stb. kizárólag otthoni elolvasásra, nézegetésre, saját használatra tölthetőek le. Más honlapon való felhasználásukhoz nem járulunk hozzá!

Minimum felbontás:
1024 pixel képszélesség
Támogatott böngészők:
- Firefox (legfrissebb)
- Google Chrome (legfrissebb)

Verziószám: 5.9
Minden jog fenntartva!
(c) 2000-2021 AnimeWeb
Anime / Manga ismertetők


#  A  B  C  D  E  F  G  H  I  J  K  L  M  N  O  P  Q  R  S  T  U  V  W  X  Y  Z 
- A legfrissebb 30 ismertető időrendben -
- A teljes lista megjelenítése Alternatív címekkel ABC sorrendben -
- A teljes lista megjelenítése Alternatív címek nélkül ABC sorrendben -
- Típus szerinti rendezés -

Ismertetők száma: 862 
Szerkesztés alatti ismertetők száma: 22 

Kareshi Kanojo no Jijou (TV)
Kare Kano * His and Her Circumstances * * *
彼氏彼女の事情

Adatok:

Utolsó módosítás időpontja: 2018-01-25 21:27:43
Létrehozás időpontja: 2009-08-11 16:44:51
Eddig megtekintve: 4398 alkalommal

További találatok
Az ismertető szerkesztője: Aqualuna

Típus: TV
Műfaj: Dráma; Komédia; Romantika;
Epizódok száma:
26
Japán megjelenés éve: 1998

Ismertető:

Miyazawa Yukino világéletében az iskola sztárja volt. Okos, kedves, ász a tanulásban és a sportban, és még szép is – valaki, akit mások csodálnak, a népszerűség csúcsán álló csodalény!
No persze ezt az imázst fenntartani roppantul kimerítő dolog, ezért aztán otthon lehull Yukinóról a lepel, és kisül, hogy ő valójában egy piros tréningruhás, szemüveges, spárgacopfos szörny(ű)ség, aki csöppet sem olyan kedves, kecses és elegáns, mint az iskolában. Mindazt ugyanis csak a népszerűségért teszi, mert az élteti, hogy mások dicsérik és ajnározzák. Yukino valójában egy ilyen felszínes, csak a csodálatért élő ember, ahogy ő maga nevezi magát: a Hiúság Királynője!
Most azonban nagy megdöbbenésére és felháborodására, ahogy beiratkozott a középiskola felső tagozatába, egyszerre emberére akadt, Arima Soichirou személyében. Arima egy gazdag családból való fiú, aki körülbelül az, ami Yukino lányban: jóképű, kedves, segítőkész, jó sportoló és még a lánynál is jobban tanul. Vagyis ő Mr. Tökéletes.
No persze Yukino nem hagyhatja annyiban, hogy ez a fiú letaszítsa őt a trónról, az abszolút első helyről, és ezzel belesüppessze az átlagosság hideg mocsarába. Titokban harcot hirdet tehát ellene, és a lelkét is kiköpi, csak hogy megelőzze. Viszont amikor ez sikerül neki, Arima nem úgy reagál, ahogy várja (vagyis ahogy ő, Yukino tenné hasonló helyzetben). Ehelyett a fiú nemsokára szerelmet vall neki. Nos, az ilyen vallomások nem újdonságok Miss Tökéletesnek, és rutinosan elutasítja. Kicsit később kezd csak derengeni neki, hogy talán ezt némileg elhamarkodta, mert Arima pontosan az az ideál, amilyen ő is mindig lenni szeretett volna: vagyis a tökéletes Yukinónak tökéletes párja lett volna.

Azonban mielőtt még igazán bánkódhatna ezen, egy röpke figyelmetlenség miatti „baleset” következtében Arima rájön a lány titkára: vagyis az otthoni, valódi személyiségére. Ezt a – sokkoló – tudást fel is használja: megzsarolja Yukinót. Ennek következtében kisül, hogy Arima sem az a tökéletes fiú, mint amilyennek mutatja magát, vagyis megtalálta zsák a foltját.
No de lesz belőlük tényleg egy pár? És képesek vajon felülemelkedni a képmutató tökéletességen, és merni saját maguk lenni? Elfogadja-e a valódi énjüket a társadalom, amelynek eddig mindig csak a legjobb arcukat mutatták? Miközben ez kiderül, mindketten sokat tanulnak magukról és egymásról, és arról, hogy mi is fontos az életben.


Az anime Tsuda Masami azonos című mangájából készült. Az összesen 21 kötetből az első hét (és a 8. első fejezetének) tartalma került adaptációra a Gainax stúdióban, Anno Hideaki, majd pártfogoltja, Tsurumaki Kazuya rendezésében. Ez volt egyébként a Gainax első, előzőleg megírt anyagra készült direkt adaptációja. Mondhatni, hogy valójában a manga megelevenítéséről van szó, ugyanis nagyon sok benne az állókép, a mangából átvett oldalak, és a vonalrajz. Nagyon ellentmondásos és összetett képi világú anime: lényegében művészfilmnek mondható, mert rengeteg különböző stílus és ábrázolásmód megjelenik benne. Még kivágott papírfigurák – a régi cut-out animációs stílus felelevenítése – és live, a valóságos életben készített videóklipek is bele lettek szerkesztve ebbe a sajátos montázsba. Persze epizódonként változik – az elején a normál anime stílus dominál, rengeteg chibi és egyéb módon eltorzított figurával, amelyek nagyon jól közvetítik a humort, valamint gyönyörű, művészi vonalrajzokkal. Ezek után a „megelevenedett manga” érzés uralkodik el az emberen, néhol mintha a manga és egy dráma CD (amikor a színészek hangjukkal megelevenítik a történetet) együttesét figyelnénk, a végefelé aztán elharapóznak az extrémebb elemek.

Kissé sok benne az ismétlés, néhol az elején a bevezető összefoglalás is kifejezetten fárasztóan hosszúra nyúlik. A 14. rész és a 15. rész első fele annak az összefoglalása, hogy mi is történt addig. Ezt az eredeti, tévében vetített verzióban epizódonként lebontva lényegében AMV-kkel oldották meg, ami eleinte még szórakoztató is, de aztán kezd kissé hosszadalmassá válni. Még mindig jobb azonban, mint a DVD kiadásban átszabott részek, amelyek szinte egy az egyben a korábbi részek klipjeiből lettek összerakva, és nem igazán érdekfeszítőek. Ebben a megoldásban a 14. rész Yukino és Arima kapcsolatára, míg a 15. eleje Yukino másokkal való kapcsolatának alakulására fókuszál. Szintén megemlíteném hátrányként, hogy az utolsó két-három résznek eléggé se füle-se farka, illetve egyáltalán nem kapunk semmiféle lezárást, hanem gyakorlatilag úgy marad abba a sorozat, mint egy izgalmas könyvsorozat a következő rész kiadására várva: felfokozott étvággyal a leendő történtekre, és semmit nem elárulva. Vagyis, tökéletes „csali” ahhoz, hogy a szerencsétlen néző el akarja olvasni a mangát is, hogy mi lesz a továbbiakban.

Az anime a kritikusok által sokat lett dicsérve innovatív technikái, és az itt-ott „szürreális” effektek használata miatt, valamint annak a bemutatásáért, ahogyan „leképezi” (sokszor a képernyőre vetített szöveggel) az emberekben lezajló folyamatokat, gondolatokat. Egyszóval, ez az anime egyben egy komoly lélektani mű és egy mulattató szatíra, elég valószínűtlen karakterekkel, amelyek emberi esendőségükben mégis életszerűnek tűnnek, és szerethetőek.

Összességében, a már említett hibák, hiányosságok ellenére, nekem tetszett ez az anime. Egyik pillanatban romantikus, aztán megnevettet, aztán pedig nagyon is mély értelmű és komoly megállapításokat tesz. Lényegében olyan, mint egy tanulmány az emberi kapcsolatokról. A karakterek elevenek, és mindegyik igazi személyiség, a két főszereplő jellemének és a köztük lévő kapcsolatnak a fejlődése szerintem nagyon jól lett ábrázolva. Tulajdonképpen a kisebbeken kívül mindenkinek tudnám ajánlani megtekintésre. Nekem sikeresen meg lett hozva az étvágyam a mangára is, és másokat is bátorítanék annak elolvasására. A lányoknak külön figyelmébe ajánlanám a bishi fiúkaraktereket! ;)

Az openingről és endingről említenék még pár szót: képileg eléggé semleges az OP is, az ending pedig többnyire valamilyen élő videofelvétel, például egy japán iskola helyiségeiről, de ettől extrémebb is akad. A két dal, "Tenshi no Yubikiri" (OP) és "Yume no Naka e" (normál ED – a 25. résznek alternatív endingje van) tulajdonképpen maga is semmi különös, viszont az ember azon kapja magát, hogy mégis a fülébe másztak és elkezdi dúdolni, ráadásul az endingnek a szövege is nagyon jól el van találva ehhez a történethez.


Szereplők:

Miyazawa Yukino:
A vonzó, tehetséges, kedves mintadiák szerepében él óvodás kora óta, amikor egyszer megdicsérték, és még többet akart ebből az érzésből. A napjai azzal telnek, hogy tanul, edzi magát és szépítkezik, hogy megfeleljen a kialakított képnek. Osztályreprezentáns és a diáktanács tagja, amivel szintén sok munka jár. Hogy fárasztó szerepét ellensúlyozza, otthon teljesen elereszti magát. Megismerjük egoista, anyagias, hatalmaskodó, bosszúálló, mindenben az első lenni akaró természetének mélységeit.
Ahogy többen – Arima is – megállapíthatják, Yukino eléggé „furcsa” jellem. Ezen annyira nincs mit csodálkozni, ha egy kicsit közelebbi pillantást vetünk családjára, beleértve különös kiskutyájukat, Peroperót is. :) Miután lehull róla az álca, többen megállapítják, hogy egy egészen átlagos lány, aki még csak nem is különösebben csinos. Fél, hogy igazi, „furcsa” énjét nem lehet szeretni… De aztán felülkerekedik ezen, és nagy bátorságot mutat, ámbár teljesen nem tud kibújni korábbi bőréből. Viszont lelke mélyén mindig megmarad valami félelem, ami miatt nagyon nehezére esik bevallani a mélyebb érzelmeit. Ha ezek a hatalmukba kerítik, hajlamos inkább gyáván megfutamodni.
Jaj annak, aki felkelti a haragját, viszont mikor szerelmes lesz, úgy tud viselkedni, mint egy kiskutya. Arima révén döbben rá, hogy modelldiákként valahogy mindig ott volt a távolság közte és a többiek között, és nem volt egyetlen barátja sem.
Beceneve Yukinon (copyright Tsubaki). XD

Arima Souichiro:
A tökéletes, kedves, halkszavú, udvarias, segítőkész, népszerű, intelligens mintadiák, aki mindenben jó – mi több, még erőfeszítések nélkül is jobb, mint Yukino. Csakhogy ő is szerepet játszik: mindent megtesz, hogy tökéletesnek látszódjék, és amíg Yukinóval nem találkozik, azt hiszi, ez az igazi énje. Bevalottan nevelőszülei (valójában nagybátyja és nagynénje) miatt vette fel a mintafiú szerepet. A valóságban azonban fél is a valódi énjétől, van ugyanis egy sötét, traumatikus időszak a múltjában. Famíliája gazdag, egészen az Edo korszakig visszavezethető orvosok családfájával büszkélkedhet, ellentétben Yukino – ilyen szempontból - átlagos családjával. Azonban saját családjában ismeretlen az a meleg és felhőtlen hangulat, mint ami a lányéban uralkodik.
Mindig bizonytalan, kételkedik saját értékeiben. Szeretne boldog lenni, de nem nagyon hisz benne, hogy lehet. Yukino döbbenti rá, mennyire távol tartotta magát az igazi élettől, és a többi embertől. Mindenkit egyformán kezelt, de igazából nem voltak érzelmei.
A sötétebb oldala féltékeny és igen birtokló. Amitől a legjobban fél, az, hogy elutasítják.
Kendózik, mégpedig ezt sem akármilyen szinten, ugyanis nemzeti bajnokságot is nyer. Ő is osztályreprezentáns és a diáktanács tagja, ezért épp olyan elfoglalt, mint Yukino, főleg nagyobb iskolai események idején alig látják egymást.

Miyazawa Tsukino:
Yukino idősebbik húga. Yukino közülük a legszebb, és anyjuk kiköpött fiatalkori mása, Tsukino inkább a papára hasonlít. Személyisége élénk, szeret tréfálkozni mások kárára, főleg a húgáéra. Eléggé minden lében kanál.

Miyazawa Kano:
Yukino fiatalabb húga. Első pillantásra nehéz eldönteni, hogy lány, mert elég fiús a megjelenése. Korához képest ő a legkomolyabb, nagyon éleslátó tud lenni, és többnyire az ő megjegyzései világítják meg Yukinót, ha éppen zűrzavar van a lelkében. Imád olvasni, és egy kicsit élénk a fantáziája. Egyik kedvenc olvasmányi a mangák, rajongója Sawai Ayakinak, ami Yukino egyik iskolatársnőjének, később barátnőjének írói álneve. Nővérével együtt, bár képtelenek megérteni Yukino allűrjeit, de őszintén szeretik, és ha kell, mellé állnak.

Miyazawa Hiroyuki:
A családfő. XD Valójában egy nagyra nőtt gyerek, aki mellesleg imádja a három lányát, a „havat”, „holdat” és „virágot” (a lányok neveinek jelentése), és szeretne még legalább hármat. Azt pedig kikéri magának, hogy bárki is elrabolja tőle kincsit – vagyis egy féltékeny apuka. No de nem kell ezt olyan komolyan venni, mint ahogy sok mélyértelmű dolgot sem hallunk tőle. Mulatságos figura, emellett rendes ember. Feleségével gyerekkori barátok, mindjárt a felső iskola (a mi középiskolánknak megfelelő) után összeházasodtak, amit Miyako apja egyáltalán nem nézett jó szemmel, és kékre-zöldre verte „semmirekellő” vejét. Ők ketten még mindig kutya-macska barátságban vannak, akik semmi jót nem képesek elismerni a másikról.

Miyazawa Miyako:
A családanya. Némileg könnyed lelkületű, jó párja ebben a papának. Mindketten abban hisznek, hogy a gyerekeknek meg kell adni a saját döntés lehetőségét, ezért aztán nem is nagyon szólnak bele életükbe.

Asaba Hideaki:
Jóképű, népszerű, de hanyag és a nőneműek válogatás nélküli bolondja. Nem kicsit őrült figura, akinek ráadásul Arima-komplexusa van – folyton a nyakán lóg, még főz is neki, és magával hordja a gyerekkori fényképét. Úgy gondolja, hogy ők ketten tökéletesen kiegészítik egymást férfias szépségben és vonzerőben, és Arima segítségével akarja megvalósítani álmát, az Asaba Marylandet. Ami az a paradicsomi hely, ahol százszámra gyűlnek köréjük és ajnározzák őket a lányok. A szemében ugyanis a lányok édes „báránykák” avagy „Maryk” (ez egy utalás a Mary kicsi báránya c. gyerekdalra). Mivel Yukino az útjában áll ennek a tervnek, kezdetben nem állhatják egymást, Hideaki mindent elkövet, hogy eltávolítsa barátját a lánytól. Meg is kérdezi Arimát, hogy mi olyan különleges Yukinóban. A válasz az, hogy „mellette van, pedig ettől semmit nem nyerhet” elgondolkoztatja. Később igazi jó barát lesz, aki időnként jobban érti, mi játszódik le Arimában, mint Yukino.
Beceneve Asapin (copyright Yukino). XD

Shibahime Tsubasa:
Egy igazi bishoujo, és nem véletlenül van a nevében a „hime”, mert egy elkényeztetett kis hercegnő. Apja igazi szépség, szóval volt kitől örökölni. Anyja születésekor meghalt, a papa pedig bár kényeztette, viszont mivel folyton dolgozott, folyton egyedül hagyta. Arimával egy középiskolába jártak, itt lettek jó barátok, ő volt az egyedüli, akit a fiú egy kicsit különlegesként kezelt, mivel hasonlóan magányos gyerekkoruk volt. Arima ezért amolyan kishúgának tekinti, ő azonban bele volt bolondulva a fiúba, és többször meg is próbált szerelmet vallani, de Arima – aki meglehetősen mulya ilyen dolgokban – nem vette észre. Ugyanabba a felső iskolába iratkozott, mint a fiú, ám volt egy balesete, és mire járni kezd a suliba, Arimának már ott van Yukino. Ezért aztán véresen komoly harcba kezd a lánnyal.
Egyébként is eléggé szélsőséges személyiség. Nem igen nyílik meg érzelmileg mások előtt, viszont egy igazi vadóc. Kihasználja, hogy gyönyörű. Fiatalabbnak néz ki a koránál, és nagyon bosszantja, ha kislánynak nézik. Pedig elég gyerekesen, sőt extrém módon tud viselkedni. ^^"

Sakura Tsubaki:
Tsubasa, később Yukino barátnője. Hihetetlenül fiús, szabad és elég erőszakos természetű lány. Jó sportoló, röplabdázik. Asabához hasonlóan szereti a lányokat maga körül, egy különbséggel – ő csak a szépeket! A fiúk többnyire bosszantják.
Jellemzően könnyed az életszemlélete, nem veszi a lelkére a dolgokat.

Sawada Aya:
Középiskola óta négyen – Tsubasa, Tsubaki, ő és Rika – barátnők. Később Yukinót, majd Mahót is befogadják a csapatba. Aya tehetséges író – dacára, hogy iskolás, elismert író, aki Sawai Ayaki álnéven mangákat ír, de ugyanakkor regényeket, vagy akármit is ír. Ha írásról van szó, obszesszív-impulzív karakter, hétköznapilag eléggé fanyar, visszafogott. Nagyon felnőttes, alkalmanként még cigarettázik is barátnői nagy elégedetlenségére – nem is hagyják annyiban. Időnként rettenetes tud lenni másokhoz, de ezt már megszokták tőle.:) Jó emberismerő, a saját hibáival is tökéletesen tisztában van. Bevallottan szörnyű természetét Rika jósága szégyeníti meg ciklikusan.

Sena Rika:
A barátnők közül a legátlagosabb lány. Nagyon jó, alkalmazkodó karakter, ezért jól kiegészíti Aya önző vadságát, mert ennek ellenére, hiába használják ki, mégis mindig mellette áll, és így is boldog. Gyerekkoruk óta barátnők. Tehetséges a varrásban és ruhatervezésben. Magát a csapat legjelentéktelenebb tagjaként tartja számon, de elégedett a némileg háttérbe szorulók szerepével is.

Izawa Maho:
Egy szép és tehetséges lány, aki középiskolájában Yukinóhoz hasonlóan sztár volt. Itt azonban Yukinó elhalászta előle ezt a szerepet – röviden, az neki Yukino, ami kezdetben Yukinónak volt Arima. Elkeseríti és feldühíti, hogy mindig alul marad vele szemben, ugyanakkor, mivel annyira erősen figyeli ellenfelét, ő az egyedüli, aki már kezdetben észreveszi, hogy a tökéletességet Yukino csak megjátssza. Hideg bosszút tervez, és mikor Yukino kezdi felvállalni igazi énjét, ellene fordítja az osztályban a lányokat, akik kiközösítik.
Később azonban, miután a dolog visszaüt rá, minthogy Yukino megérti, hogy hasonló cipőben jártak, megbocsát neki és még barátkozni is kezd vele. Maho általában elég kelletlennek mutatkozik, ám megtanulja becsülni az igaz barátságot azzal szemben, ha az embernek a népszerűsége miatt vannak követői.
Beceneve Mahorin (copyright Yukino). XD

Tonami Takefumi:
Egy középiskolába járt Arimával, Tsubakival és a többiekkel, majd elköltöztek Okinawára. Akkoriban borzasztó kövér „gazdag fiú” volt, akit rendszeresen gúnyoltak és üldöztek társai. Tsubaki afféle személyi rabszolgájaként bánt vele, bár ugyanakkor megvédte mások zaklatásától. Tette ez utóbbit egy tanár kérésére, ami teljesen megalázza Tonamit, aki azt hitte, legalább valamennyire törődik vele. A fiú most visszatérve, és a felismerhetetlenségig megváltozva – jóképű, atlétikus kosárlabdázóként – bosszút akar állni a lányon. Arimát csodálja és szereti, mert annak idején ő volt az egyetlen, aki kedves volt vele, ugyanakkor akit ő ismert, az a „hamis” Arima volt, nem a valódi. Utóbbinak viszont fölkelti a féltékenységét, mert elég jól megértik egymást Yukinóval, aki megérti az ő bosszúvágyát, ami hozzásegítette ahhoz is, hogy külsőre teljesen megváltozzon.

Ikeda Kazuma:
Az animében nincs nagy szerepe, de azért említést érdemel. Ő a fia annak a nőnek, akit – Tsubasa nagy elszörnyedésére – Tsubasa apja el akar venni feleségül. Bár a lány kezdetben kétségbeesetten ellene van a kapcsolatnak – nem akarja apját is elveszíteni, Arimához hasonlóan, egy másik nő miatt – a fiú úgy látja, ha anyjának jó, akkor neki is jó. Anyja doktornő, a baleset után Tsubasa ápolónője volt. Kazuma egy rockbanda tagja, ennek megfelelő a külseje is, ami felkelti Tsubasa gyanakvását – minden rosszat gondol róla az első találkozáskor, és be is pánikol miatta, egészen addig, amíg Kazuma nem mutatja ki, hogy kislánynak hiszi, amikor viszont ráborítja az asztalt (nem csak képletesen). Később Kazuma megmenti egy perverz öregúrtól, és alkalmuk nyílik jobban megismerkedni. Összebarátkoznak, mert lévén mindketten „magányos kulcsos gyerekek”, kiderül, hogy jól megértik egymást. Kazuma pedig kinézete ellenére egy kedves, védelmező típusú fiú.









Eddigi hozzászólások száma: 5


5.

Aqualuna

2013-12-26 21:11:58

Nem volt fönt még nálunk, a következő szavazásba betesszük majd.

4.

lora11

2013-12-26 20:37:20

Hali !!!
Nem tud valaki esetleg olyan helyet ahol meg is tudnám nézni , mert eddig csak az első részt láttam.

3.

ceres

2011-12-16 19:48:44

Hol van hozzá a leirás mert nem találom
Segitsetek légyszi

2.

Jillian

2009-09-20 22:21:42

Így leírás alapján nagyon megtetszett az anime. ^.^
Főleg mivel az anime Hideaki Anno és Gainax munkáját dicséri, vagyis már rossz tuti nem lehet.

1.

Barbara-chan

2009-09-20 11:40:44

Na ne épp nem rég bukkantam rá, és már kint is van hozzá egy leírás XD - fetrengo nevetés Amúgy nem rossz anime kicsit fárasztó néha, de érdemes megnézni