Budapest: - Tokió:
 
Felhasználói név:
Jelszó:
Elfelejtett jelszó
Látogatók száma:
(2000.06.07.-tol mérve)
2376345

Regisztrált felhasználók
száma:
23597

Online látogatók száma:
1

Avatárral rendelkező
felhasználók száma:
1626

Utolsó 5 látogatónk:
alexhe
2019-07-21 22:29:12
csviki18
2019-07-21 22:24:35
9754086211
2019-07-21 22:24:35
Kacsaful
2019-07-21 22:09:55
GG
2019-07-21 22:05:33
E-mail
elérhetőségünk:
mail@animeweb.hu

Oldalunk a Facebookon:

Testvérlapunk:

Felhasználási feltételek:
Az AnimeWeb bizalmát élvező alkotások, rajzok, írások, fordítások, ismertetők, letöltések, stb. kizárólag otthoni elolvasásra, nézegetésre, saját használatra tölthetőek le. Más honlapon való felhasználásukhoz nem járulunk hozzá!

Minimum felbontás:
1024 pixel képszélesség
Támogatott böngészők:
- Firefox (legfrissebb)
- Google Chrome (legfrissebb)

Verziószám: 5.9
Minden jog fenntartva!
(c) 2000-2019 AnimeWeb
Anime / Manga ismertetők


#  A  B  C  D  E  F  G  H  I  J  K  L  M  N  O  P  Q  R  S  T  U  V  W  X  Y  Z 
- A legfrissebb 30 ismertető időrendben -
- A teljes lista megjelenítése Alternatív címekkel ABC sorrendben -
- A teljes lista megjelenítése Alternatív címek nélkül ABC sorrendben -
- Típus szerinti rendezés -

Ismertetők száma: 862 
Szerkesztés alatti ismertetők száma: 22 

Hoshi no Koe (OVA)
Voices of a Distant Star * * * *
ほしのこえ

Adatok:

Utolsó módosítás időpontja: 2017-02-28 14:48:17
Létrehozás időpontja: 2011-05-13 22:49:57
Eddig megtekintve: 1486 alkalommal

További találatok
Az ismertető szerkesztője: morwen

Típus: OVA
Műfaj: Dráma; Mecha; Romantika; Sci-fi;
Epizódok száma:
1
Japán megjelenés éve: 2002

Ismertető:

A Hoshi no Koe remek példa arra, hogy kis pénzből is lehet nagyot alkotni. A közel 30 perces OVA teljes egészében három ember munkájának a gyümölcse: a rendező, forgatókönyvíró, rajzoló és a férfi főszereplő, Noboru hangja, Shinkai Makoto. A női főszereplő, Nagamine Mikako hangját a felesége adta, a zenét pedig Tenmon (az igazi neve Shirakawa Atsushi) készítette. A végeredmény egy rövid, szívszorító történet, egyedi, festői stílusú kitartott képekkel, és hatásos zenével.

A történet a közeli jövőben játszódik, mikor az űrutazás már fejlettebb, és távolabbi csillagokig is el tudunk jutni. Ebben a jövőben úgy tűnik tizenéves iskoláslányok simán csatlakozhatnak a katonasághoz, hogy űrrepülőket vezessenek :) Így tesz Nagamine Mikako is, aki útra kelve a Lysithea nevű anyahajón megkezdi útját a csillagok közé, egy idegen intelligencia, a Tarsian faj nyomait kutatva. Ehhez azonban hátra kell hagynia újdonsült barátját, Noborut. A fiatal pár megígéri egymásnak, hogy sms-ben tartani fogják a kapcsolatot. És itt lép közbe a világ legjobb drámai eszköze: az idő. Mint tudjuk, az sms-ek rádióhullámok útján terjednek, amelyek fénysebességgel utaznak a légüres térben. Azonban a Lysithea sokkal távolabb megy néhány fényévnél, igazából hiperűrugrásokat hajt végre (sci-fi rajongók előnyben), néha csak két bolygó között, máskor új csillagrendszerekbe, tehát több fényévnyi távolságra is. A helyzet pedig az, hogy már a Plútótól küldött sms-nek is kb 1 évig tart, hogy elérjen a Földig. A Lysithea viszont még ennél is messzebb megy, egészen a Sziriusz rendszerig, ahol végül rátalálnak az idegen fajra. Ekkor Mikako számára alig pár hét telt el azóta, hogy elhagyta otthonát, míg a Földön, Noboru számára viszont 9 év repült el.


Shinkai Makoto olyan rendező, aki a saját útját járja, és jól is teszi ezt. Kialakult stílusa van, ha megnéztük ezt a kis OVÁ-t tőle, akkor lényegében ismerjük a következő két mozifilmjének a hangulatát is. Igaz ez a képi világra is, bárhol felismerünk egy Shinkai Makoto által rajzolt eget vagy felhőket. A rendező visszatérő témája pedig az emberek közti távolság, de mindig máshogy kell értelmeznünk a távolság fogalmát. Ez az OVA a térbeli távolság kapcsolatokra kifejtett hatásával foglalkozik, hogy a fizikai távolság ellenére hogyan lehetséges mégis egyfajta közelségérzet létezése a távollévő szerelmesek között, hogy mi az a rejtélyes kapocs, ami összeköti őket, és ami egyidejűséget biztosít az OVA utolsó perceiben, szemben a modern technikával (mobil, sms). Más filmjében pl. az érzelmi eltávolodás, a feldolgozás, elfogadás, felnövés ciklusait veszi végig, de ezt majd annál a leírásnál.

Az ilyen kiforrott stílusú művészekkel szemben könnyebb állást foglalni, mert nem valószínű, hogy változtatni fognak koncepciójukon és témáikon. Amit viszont szerethetünk bennük, azok nem a választott témáik, hanem a stílus, ahogyan ábrázolják és kifejezik kérdésfeltevésüket. Shinkai Makoto stilisztikai eszközeiről több tanulmányt is lehetne írni, és nem csak a filmes eszköztárról, hanem a képi világáról is. Akinek megtetszik az egyik munkája, az valószínűleg megnézi az összes többit, mert valahogy összetartoznak, mint képek egy otthonosan berendezett nappali falán.

Videó bemutató:

A videó megtekintéséhez be kell jelentkezned!








Eddigi hozzászólások száma: 3


3.

Aqualuna

2011-05-17 19:30:28

A névnél javítottam akkor. Amúgy lehet, tényleg nem időtorzulás - inkább az idő relatívsága? XD - fetrengo nevetés Na majd kíváncsi leszek.

2.

morwen

2011-05-17 18:11:48

Úgy tűnik én nem figyeltem eléggé, tényleg az a neve A filmben általában csak simán Noboru-kun szokott elhangzani. Igazából itt nincs semmi időtorzulás, csak időbe telik az üzeneteknek megtenni a távolságot, és mi a Földön már egy későbbi időpontot látunk, amikor megérkeznek az üzenetek. Szóval ez csak "filmes trükk" a végén, hogy egyszerre, vagy felváltva halljuk miket gondolnak, mintha beszélgetnének. De majd meglátod, nem olyan bonyolult, mint mondjuk az Eredetben az álmok különböző ideje

1.

Aqualuna

2011-05-17 17:34:10

Az ANN alapján a fiú főszereplő neve Terao Noboru (itt már megfordítottam a sorrendet). Akkor nem lehet, hogy ez mégis a keresztneve?
Amúgy itt nem is csak fizikai, vagyis térbeli távolságról szól, hanem időbeliről is az időtorzulás miatt. Egyszer majd szívesen megnézném.

Shinkai Makoto (vagy bárki más japán alkotó) stilisztikai, képi stb. eszközeiről pedig szívesen várnánk leírást a Japán részlegbe, persze csak ha van kedved.