Budapest: - Tokió:
 
Felhasználói név:
Jelszó:
Elfelejtett jelszó
Látogatók száma:
(2000.06.07.-tol mérve)
2393695

Regisztrált felhasználók
száma:
23738

Online látogatók száma:
1

Avatárral rendelkező
felhasználók száma:
1632

Utolsó 5 látogatónk:
vjdgrgly
2019-09-20 10:08:02
Senapy
2019-09-20 01:19:18
Emogirl
2019-09-19 23:59:12
dodo74
2019-09-19 23:02:39
Sakucica
2019-09-19 22:58:59
E-mail
elérhetőségünk:
mail@animeweb.hu

Oldalunk a Facebookon:

Testvérlapunk:

Felhasználási feltételek:
Az AnimeWeb bizalmát élvező alkotások, rajzok, írások, fordítások, ismertetők, letöltések, stb. kizárólag otthoni elolvasásra, nézegetésre, saját használatra tölthetőek le. Más honlapon való felhasználásukhoz nem járulunk hozzá!

Minimum felbontás:
1024 pixel képszélesség
Támogatott böngészők:
- Firefox (legfrissebb)
- Google Chrome (legfrissebb)

Verziószám: 5.9
Minden jog fenntartva!
(c) 2000-2019 AnimeWeb
Anime / Manga ismertetők


#  A  B  C  D  E  F  G  H  I  J  K  L  M  N  O  P  Q  R  S  T  U  V  W  X  Y  Z 
- A legfrissebb 30 ismertető időrendben -
- A teljes lista megjelenítése Alternatív címekkel ABC sorrendben -
- A teljes lista megjelenítése Alternatív címek nélkül ABC sorrendben -
- Típus szerinti rendezés -

Ismertetők száma: 862 
Szerkesztés alatti ismertetők száma: 22 

Puella Magi Madoka Magica (TV)
Mahou Shoujo Madoka Magica * * * *
魔法少女まどか★マギカ

Adatok:

Utolsó módosítás időpontja: 2014-06-26 19:02:47
Létrehozás időpontja: 2011-09-07 12:22:43
Eddig megtekintve: 3012 alkalommal

További találatok
Az ismertető szerkesztője: morwen

Típus: TV
Műfaj: Akció; Dráma; Horror; Mágia; Mahou Shoujo (Magical Girl); Pszichológiai; Sci-fi; Természetfeletti;
Epizódok száma:
12
Japán megjelenés éve: 2011

Ismertető:

Egy sorozat főleg azoknak, akik úgy gondolják, elég sok mahou shoujo (magical girl) animét láttak. Persze akik egyáltalán nem ismerik a műfajt, azoknak is érdekes élményekben lehet részük.

Kaname Madoka egy vidám, optimista lány, bár az önbizalmával időnként gondjai vannak. Barátnőjével, a sokszor forrófejű Miki Sayakával az átlagos 14 évesek életét élik a közeli jövőben. Egy nap azonban Madoka összefut egy fehér macskára emlékeztető állatkával és hamarosan egy rémálomba illő világban találják magukat barátnőjével, amiből egy ismeretlen lány, Tomoe Mami menti meg őket, akiről később kiderül, hogy mahou shoujo.

A kis fehér állatka, aki a Kyubei névre hallgat, ezek után felajánlja nekik, hogy belőlük is lehet mahou shoujo. Persze ez nem egy egyszerű feladat, mert harcolniuk kell majd gonosz boszorkányok ellen, akik szomorúságot és szorongást terjesztenek az emberek között, és akár öngyilkosságba is kergetik őket. Viszont ha elvállalják ezt a feladatot, cserébe teljesül egy kívánságuk, bármi is legyen az. Sőt, először teljesül a kívánságuk, és csak aztán kell "ledolgozniuk" a kívánság árát. A két fiatal lánynak ezek után az lesz a legnagyobb gondja, hogy vajon mit kívánjanak. Viszont még nem tudják, hogy azáltal, hogy elfogadják a feltételeket és mahou shoujou lesz belőlük, a saját halálos ítéletüket írják alá, és egy olyan, emberiségen túlmutató cél érdekében áldozzák fel az életüket, amit meg sem érthetnek. Az anime első két részéből még csak nagyon keveset sejthetünk azokról a merényletekről, amiket kieszeltek ellenünk a készítők, és ezeket nem is fogom elárulni, de ha megnézitek a műfajokat, amiket megjelöltem, lehet pár ötletetek.

Kicsit a műfajmegjelölésemről. A harmadik résztől a sorozat kezd átmenni horrorba, de ez azért nem teljesen pontos. Talán a thriller lett volna helyes műfajmegjelölés, de mivel ez nem volt a listában, a horrort éreztem legközelebbinek. A thrillert a szó eredeti értelmében (thrill = borzongás) éreztem pontosnak, de talán a pszichológiai horror is jó kifejezés az élmény leírására. Nem hirtelen ijedünk meg, hanem inkább folyamatosan terrorizálva érezzük magunkat, mert már nem tudjuk kitalálni, mi történhet a következő percben. Elveszítjük a lábunk alól a shoujo animék kliséi nyújtotta talajt. Egy japán magazinban meg is jelent egy cikk, amiben öt, 30 év feletti férfit kérdeztek, hogy miért sírták el magukat a sorozaton, és többen is említették, hogy részben azért, mert a sorozat sokkolóbb volt, mint az átlagos mahou shoujo anime, amiken azért szintén lehet sírni, csak általában más okokból. A legtöbb jelzőt azért könnyű volt az animéhez társítani, de igazából egy különböző műfaji elemek keveredésével létrejött animével van dolgunk.

Voltaképpen ez is, mint sok más anime, felveti azt a lehetőséget, hogy mihez kezdene egy tizenéves, ha túl nagy hatalom kerülne a kezébe. Nyilvánvalóan nem tudná megfelelően használni, még ha a legjobb szándékok vezérlik is. Minél nagyobb hatalomról beszélünk, annál súlyosabb a döntés, hogy hogyan használjuk, és az animékben általában természetfeletti hatalomról van szó, így nem is feltételezhetjük, hogy meg tudjanak birkózni a helyzettel a főszereplők. Amiért épp tizenévesek kezébe szokott ilyen hatalom kerülni, az egyrészt persze azért van, mert nekik készülnek az animék, másrészt azért, mert ők csinálják a legtöbb hülyeséget életkori sajátosságaik miatt, és érzelmileg ők a legkevésbé stabilak. Ez az anime még erre is reflektál a történeten belül. Ezen kívül találkozhatunk keleti filozófiával, főleg a karmikus egyensúlyról, meg erkölcskritikával is, persze nem nietzschei mélységekben. Tehát a történet amellett, hogy drámára van kihegyezve, szinte végig bizonytalanságban tud tartani azáltal, hogy olyan dolgok történnek és derülnek ki, amelyek megléte nem elvárt mahou shoujo animékben. Emellett egy értelmes háttértörténettel is szolgál arra, hogy valójában mik a mahou shoujók a sorozatban, de ezt persze csak a vége felé kapjuk meg, és bár a magyarázat megpróbál tudományosnak hangzani, nem sokban különbözik a varázslattól.

Ami a zenei és képi világot illeti, Kajiura Yuki és Shinbo Akiyuki tökéletes párosítás. Amit az előbbi művel a zenében, ugyanazt teszi az utóbbi az anime képi világával. Különböző stílusú elemeket egymás mellé helyezve hoz létre újat, azáltal, hogy az eltérő, sokszor össze nem illő elemek között párbeszédet hoz létre, ami összetettebb az egyszerű ellentét-hasonlóság kategóriáknál. Ilyen például a geometrikus absztrakt gyakori alkalmazása a hátterekben, vagy a ceruza rajzok és kivágott karton figurák vagy akár ruhaanyagok beemelése az animébe, vagy akár az árnyék animációra váltás egy jelenetben, tehát elég sokféle technikai megoldással találkozhatunk, amik között nagyon sima a váltás. Ehhez társul a karakterdizájn, amiért a Hidamari Sketch-en is dolgozó Aoki Ume a felelős, így a szereplők egész aranyos külsőt kapnak, ami persze erősen elüt a történettől.

Maga az anime is egy dialógus különböző műfajok között, melyek nem zárják ki egymást, viszont egymáshoz való viszonyuk alakulása a különböző részekben meghatározza az anime egyedi stílusát, amit így már nem lehet egyetlen műfaj sablonos példájának nevezni. Az utalások és a kutatómunka szerelmeseinek kitaláltak egy titkosírást is, amivel a boszorkányok teremtette illúzióvilágokban találkozhatunk, s ennek a megfejtésére érdekes módon az amerikai rajongók hamarabb jöttek rá, mint a japánok. Ez a titkosírás sokszor Goethe Faustjából rejt néhány idézetet, de a műből képi szinten is találhatnak utalásokat a jó megfigyelők. Viszont nem kell aggódni, az utalások nem olyan feltűnők és nem olyan fontosak, hogy nélkülük ne érthetnénk meg a történetet, és az első végignézésnél nagy részük valószínűleg fel sem tűnik.

A végeredmény egy olyan anime, amihez hasonlót még nem nagyon láthattunk. Nem akar műfajt teremteni, vagy megreformálni egy meglévő műfajt, csak az eredetiségre törekszik. Bár végig megtartja a mahou shoujo animékre jellemző vonásokat, végig a lányok közti kapcsolatra összpontosít, és lényegében a barátságról szól, a történet egyáltalán nem olyan cukormázas, de nem is olyan melankolikus, mint azt megszokhattuk az ilyen animéknél. A lányok között létrejönnek párok, akik között szorosabb a kapcsolat, és a rajongók továbbgondolhatják ezeket, de az animében barátságnál nincs több. A fogadtatás pozitívnak mondható, bár ha megnézzük a youtube-on a reakció-videókat főleg a harmadik részre, akkor sejthetjük, hogy a gyengébb idegzetűek kiakadtak párszor, és sok fenyegető levelet is kaphattak a készítők, főleg Urobuchi Gen, aki a forgatókönyvet írta. A többiek viszont épp ezért nézték tovább, és nem nehéz egy nap alatt végigrohanni a 12 részen.

Videó bemutató:

A videó megtekintéséhez be kell jelentkezned!







Ehhez az ismertetőhöz még nem születtek hozzászólások.