Budapest: - Tokió:
 
Felhasználói név:
Jelszó:
Elfelejtett jelszó
Látogatók száma:
(2000.06.07.-tol mérve)
2375262

Regisztrált felhasználók
száma:
23585

Online látogatók száma:
0

Avatárral rendelkező
felhasználók száma:
1625

Utolsó 5 látogatónk:
csviki18
2019-07-17 23:32:06
vadmegymag
2019-07-17 22:57:39
BigJoe
2019-07-17 22:54:50
juhasznoemi04
2019-07-17 22:42:17
marcipan791
2019-07-17 22:23:04
E-mail
elérhetőségünk:
mail@animeweb.hu

Oldalunk a Facebookon:

Testvérlapunk:

Felhasználási feltételek:
Az AnimeWeb bizalmát élvező alkotások, rajzok, írások, fordítások, ismertetők, letöltések, stb. kizárólag otthoni elolvasásra, nézegetésre, saját használatra tölthetőek le. Más honlapon való felhasználásukhoz nem járulunk hozzá!

Minimum felbontás:
1024 pixel képszélesség
Támogatott böngészők:
- Firefox (legfrissebb)
- Google Chrome (legfrissebb)

Verziószám: 5.9
Minden jog fenntartva!
(c) 2000-2019 AnimeWeb
Anime / Manga ismertetők


#  A  B  C  D  E  F  G  H  I  J  K  L  M  N  O  P  Q  R  S  T  U  V  W  X  Y  Z 
- A legfrissebb 30 ismertető időrendben -
- A teljes lista megjelenítése Alternatív címekkel ABC sorrendben -
- A teljes lista megjelenítése Alternatív címek nélkül ABC sorrendben -
- Típus szerinti rendezés -

Ismertetők száma: 862 
Szerkesztés alatti ismertetők száma: 22 

Fate/stay Night (Visual Novel)
* * * *
フェイト/ステイナイト

Adatok:

Utolsó módosítás időpontja: 2011-10-07 20:27:30
Létrehozás időpontja: 2011-10-02 13:14:33
Eddig megtekintve: 1948 alkalommal

További találatok
Az ismertető szerkesztője: morwen

Típus: Visual Novel
Műfaj: Akció; Dráma; Játék; Mágia; Romantika; Természetfeletti;
Kötetek száma:
1
Japán megjelenés éve: 2004

Ismertető:

A Type-Moon 2004-ben megjelent kultikussá vált visual novel játéka, melyből 2005-ben egy 24 részes anime készült, majd 2010-ben egy mozifilm. A játék történetének folytatását a Fate/hollow Ataraxia (2005) meséli el, mely szintén egy visual novel. Az előzményeket pedig a Fate/zero (2006-2007) című light novelben olvashatjuk, illetve a 2011 októberében induló azonos című animében láthatjuk.

A játék Fuyuki városában játszódik és az 5. Szent Grál Háború történetét meséli el. Ez egy 10 évente megrendezett rituális harc, melyben 7 varázsló megidéz 7 Szolgát, akikkel egymás ellen harcolnak életre-halálra, és az utolsónak életben maradt varázsló megkapja a Szent Grált, ami egy nagy erővel bíró varázstárgy.

A 10 évvel ezelőtti 4. Szent Grál Háború egy tűzvésszel ért véget, aminek egyetlen túlélője Emiya Shirou volt, akit a Háború győztese, Emiya Kiritsugu mentett meg a biztos haláltól, és fogadott gyerekként nevelte pár évig, mielőtt elhunyt. Shirou azóta optimista fiatallá cseperedett, aki apja példáját követve segíteni akar az embereken maga körül. Balszerencséjére belekeveredik egy Szolgák közti harcba, ami majdnem a halálával végződik. Hamarosan ő is a Háború résztvevőjévé válik, mikor a fészerében megjelenik a legerősebbnek tartott Szolga, Saber. Ezek után az idealista Shirou bőrébe bújva kell túlélnünk a varázslók közti Háborút, és eközben ha lehet közelebb kerülnünk a segítségünkre siető három lány egyikéhez.

A játék körülbelül két hét eseményeit foglalja össze. Ezalatt néhány esemény elkerülhetetlen, mindig bekövetkezik, mások azonban csak a választásainktól függenek. Időnként lehetőségünk van beleszólni Shirou döntéseibe, és ezek a választásaink befolyásolják a többi varázsló taktikáját, így a további események alakulását is. Ezt segítendő, a játékban egy beépített adatbázis van a Szolgákról és fegyvereikről. Ebben az adatbázisban rögzül mindaz, amit a játék során megtudunk. Ezek az információk akkor lehetnek hasznosak, mikor döntenünk kell pl. arról, hogy meg merjünk-e támadni egy ellenséges varázslót. Ha pontosan ismerjük a Szolgája erejét, akkor könnyebb a döntés. A választásaink azt is meghatározzák, melyik lánnyal kerülünk közeli kapcsolatba.

Saber:
Shirou Szolgája, az előző Háborúban is részt vett, és a legerősebbnek tartott típus a Szolgák között. Valódi kiléte, hogy melyik történelmi hős szelleme, sokáig titok marad. Visszafogott, fegyelmezett, elegáns, mégis praktikus. Az ideális harcos és kardforgató erényeivel bír, büszke képességeire, de tisztában van annak határaival is. Női identitását viszont teljesen a háttérbe szorítja, elsősorban Szolgának tartja magát, másodsorban harcosnak. Shirou-hoz hasonlóan ő is fontosabbnak tartja mások – persze elsősorban Shirou – védelmét, ezért sokszor saját testi épségét is figyelmen kívül hagyja. Ebből kifolyólag konfliktusai vannak Shirou-val, és csak rajtunk múlik, hogy a megfelelő választásainkkal kettejük között kialakítsuk a bizalmat, majd szerelmet. Ha őt választjuk a három lány közül, akkor a Fate endinget kaphatjuk meg, és többnyire ugyanazokat az eseményeket élhetjük át, amik az animében is megjelennek.

Tohsaka Rin:
Egy iskolába jár Shirou-val, tökéletes jegyek és külső, arrogáns személyiség. A játék tsundere karaktere, ha hozzá akarunk közel kerülni, sok verbális tüskén és tövisen kell keresztülverekednünk magunkat. Rin egy patinás varázslódinasztia örököse, tehetsége, tudása és elszántsága egy átlagon felüli varázsló ígéretét hordozza magában, s ezzel ő maga is tisztában van, így lekezelő stílusa könnyen megérthető. Varázslóként, és Archer megidézőjeként Shirou ellenfele a Háborúban, mégis rákényszerül, hogy összefogjon a gyengébb és tapasztalatlanabb varázslóval, bár erre eleinte bevallottan inkább a sajnálat vezeti, mint a szimpátia. A kényszerszövetségnek induló kapcsolatból idővel barátság lesz, és ha jól választjuk meg lapjainkat, akár szerelem is. Ha őt választjuk a három lány közül, az Unlimited Blade Works endinget kaphatjuk meg. Ennek a végigjátszásnak az eseményeit az azonos című film dolgozza fel.

Matou Sakura:
Shirou egyik barátjának, Shinjinek a húga. Szintén egy varázslócsalád tagja, de mivel Shinji az idősebb, Sakurát nem avatták be a misztikus tanokba, ezért kívülálló a Háborúban. Születése alapján azonban varázsló, megvan benne a képesség, és ezt nem hagyhatják figyelmen kívül az egymással harcoló varázslók. Emiatt Sakura könnyen áldozatául eshet az intrikusabb varázslóknak, de ha megvédjük, és őt választjuk a három lány közül, akkor a Heaven's Feel endinget kaphatjuk, ami a neve ellenére a három közül a legmegrázóbb, és itt van rá a legnagyobb esélyünk, hogy egy rossz döntés miatt meghaljunk.


Természetesen számtalan lehetőségünk van arra is, hogy egy rossz befejezést kapjunk, ami az idő előtti halálunkat jelenti legtöbbször, máskor csak elszalasztjuk a lehetőséget, hogy jó pontokat szerezzünk a lányoknál, ezért nem árt jobban meggondolni a döntéseinket. Főleg harci helyzetekben ajánlatos szem előtt tartanunk, hogy egy ember, még ha varázsló is, és ideálisak a körülmények, szinte soha nem képes túlélni a harcot egy Szolga ellen. Szóval ne próbáljunk feleslegesen hősködni, és mentsünk minden választás előtt.

A történet több választható végkifejlete elég változatos lehetőségeket rejt, nem csak az dől el, hogy melyik lánnyal kerülünk intim kapcsolatba, hanem a múltról, az ellenséges varázslókról és a Szolgákról, valamint Shirou-ról is más-más dolgok derülnek ki az egyes végigjátszások során. Emiatt is érdemes mindhárom utat végigjárni. A játék nyelvezete nem túl bonyolult, de a történetmesélésnek van néhány jellegzetessége. Az egyik a hihetetlen mennyiségű udvariaskodás. Ezt visszavezethetjük a japán kultúrára is, illetve arra, hogy az egymással kezdetben bizalmatlan szereplők óvatosak. Viszont ez később se szűnik meg, és alkalmanként ez a sok beszéd megtöri egy jelenet hangulatát. Például mikor Shirou, Tohsaka és Saber megszöknek az Einzbern kastélyból, láthatóan sietnek, mert bármikor felfedezhetik őket, azonban hosszas pironkodás és mentegetőzés veszi kezdetét, mikor Shirou a karjaiba akarja venni a legyengült Sabert. Ez teljesen megtöri a menekülős jelenet feszültségét, szinte el is feledteti, hogy szereplőink veszélyben vannak, s inkább komikus lesz a jelenet.

Egy másik ilyen jellemző, hogy a szereplők mindent alaposan kielemeznek és megbeszélnek. Eközben természetesen rengeteg udvariassági szófordulatot alkalmaznak. Persze ők se tudnak mindent alapból, és kiderülnek idővel dolgok, van néhány meglepő fordulat. Ez időnként már fárasztóan szájbarágós tud lenni, viszont megvan az az előnye, hogy a játék világáról a legjobb forrás maga a játék, nincs nagy szükség külön kiadott jegyzetekre, magyarázatokra, ha elolvassuk a játékot, már tudunk minden lényeges háttérinformációt ahhoz, hogy megértsük a történetet. Ez különösen igaz a mágiaelméletre, amelyet nem csak ez a játék használ, hanem az összes többi Type-Moon játék is. Szóval a mágia iránt rajongók bőszen jegyzetelhetik Tohsaka magyarázatait és kis leckéit, amelyekkel Shirou-t próbálja okítani.

A játék nyelvezete nem kifejezetten nehéz, és a történet olvasmányos, mint egy fantasy regény, úgyhogy akinek nem jelent gondot a monitoron olvasás, annak ajánlom, hogy próbálja ki a Fate/stay Night-ot, 2004 legsikeresebb visual noveljét (a getchu.com eladási adatai alapján).

Videó bemutató:

A videó megtekintéséhez be kell jelentkezned!







Ehhez az ismertetőhöz még nem születtek hozzászólások.