Budapest: - Tokió:
 
Felhasználói név:
Jelszó:
Elfelejtett jelszó
Látogatók száma:
(2000.06.07.-tol mérve)
2399421

Regisztrált felhasználók
száma:
23782

Online látogatók száma:
0

Avatárral rendelkező
felhasználók száma:
1633

Utolsó 5 látogatónk:
AllenWalker22
2019-10-14 06:22:51
9754086211
2019-10-14 02:54:18
Bence10
2019-10-13 22:44:01
vegel2017
2019-10-13 22:37:53
nagyreika98
2019-10-13 21:48:54
E-mail
elérhetőségünk:
mail@animeweb.hu

Oldalunk a Facebookon:

Testvérlapunk:

Felhasználási feltételek:
Az AnimeWeb bizalmát élvező alkotások, rajzok, írások, fordítások, ismertetők, letöltések, stb. kizárólag otthoni elolvasásra, nézegetésre, saját használatra tölthetőek le. Más honlapon való felhasználásukhoz nem járulunk hozzá!

Minimum felbontás:
1024 pixel képszélesség
Támogatott böngészők:
- Firefox (legfrissebb)
- Google Chrome (legfrissebb)

Verziószám: 5.9
Minden jog fenntartva!
(c) 2000-2019 AnimeWeb
Anime / Manga ismertetők


#  A  B  C  D  E  F  G  H  I  J  K  L  M  N  O  P  Q  R  S  T  U  V  W  X  Y  Z 
- A legfrissebb 30 ismertető időrendben -
- A teljes lista megjelenítése Alternatív címekkel ABC sorrendben -
- A teljes lista megjelenítése Alternatív címek nélkül ABC sorrendben -
- Típus szerinti rendezés -

Ismertetők száma: 862 
Szerkesztés alatti ismertetők száma: 22 

Katawa Shoujo (Visual Novel)
* * * *
かたわ少女

Adatok:

Utolsó módosítás időpontja: 2012-01-23 11:28:04
Létrehozás időpontja: 2012-01-07 12:31:14
Eddig megtekintve: 2146 alkalommal

További találatok
Az ismertető szerkesztője: morwen

Típus: Visual Novel
Műfaj: Bishoujo (Beautiful Girl); Dráma; Ecchi; Életkép; Komédia; Pszichológiai; Romantika;
Kötetek száma:
1
Japán megjelenés éve: 2012

Ismertető:

A játék ötlete egy animékkel és japán kultúrával is foglalkozó amerikai fórumon született meg, ahová 2007-ben valaki feltette a Zettai Shoujo doujin rajzolókör egyik tagjának, Raitának az egyik mangáját. Ebben szerepelt egy egyoldalas vázlat formájában a játék alapötlete, kezdetleges rajz öt fogyatékos lányról. A fórum olvasói találták ki, hogy ebből az ötletből játékot is lehetne készíteni, és az olvasókból verbuválódott a játék fejlesztőcsapata, a Four Leaf Studios (a négy levél utalás a fórum logójára). A többi már történelem, ahogy mondani szokták.

2009. április 29-én jelent meg az előzetes, demo változata a játéknak, ami az első fejezetet tartalmazta csak. Ezt lefordították több nyelvre, többek között magyarra is. Idővel azonban ez a fejezet is változott a végleges verzióban, ami 2012. január 4-én jelent meg, csak angol nyelven. A játék a Ren'py nevű ingyenes visual novel motort használja, és természetesen ingyen letölthető, a creative commons licensz alá tartozik, szabadon felhasználható, másolható, reklámozható stb.

A Katawa Shoujo egy klasszikus bishoujo jellegű visual novel, amiben a főszereplő fiú személyébe helyezkedve döntéseket kell hoznunk, amiknek köszönhetően összejöhetünk az egyik játékban szereplő lánnyal. Viszont a játékban szereplő összes lány valami testi fogyatékossággal rendelkezik. A címben szereplő katawa kifejezés egy durvább japán szó a fogyatékosokra, amit a médiában kerülni szoktak, és a játék alapötlete már a fórumokon is sokakból nemtetszést váltott ki. Japán cégnek valószínűleg nem is engedték volna meg, hogy ilyen címmel kiadjanak játékot. A cím ellenére viszont a Katawa Shoujo nem tartalmaz semmilyen megalázó, lealacsonyító vagy erőszakos jelenetet, ami sértő lenne a fogyatékkal élőkkel szemben. Épp ellenkezőleg, a lányok - bár fogyatékosságuk meghatározza életvitelüket - teljesen átlagos hétköznapi tinédzserekként jelennek meg a játékban. Felnőtt tartalom van a történetben, de ezt kikapcsolhatjuk a beállítások menüben, ha inkább egy átlagos romantikus regényt szeretnénk olvasni.

A játék helyszíne a Yamaku gimnázium, egy a mai Japánban található iskola fogyatékos gyerekeknek. Az iskola célja, hogy segítse a fiatalok beilleszkedését a társadalomba. Lényegében ugyanazt tanítják, mint más rendes iskolákban, csak nagyobb az orvosi személyzet. Főhősünk, Nakai Hisao egy szívbetegség miatt kerül az iskolába 4 hónapos kórházi tartózkodás után. A hirtelen felfedezett krónikus betegség megváltoztatja egész életét, meg kell békélnie vele, hogy ezentúl gyógyszereken kell élnie és oda kell figyelnie az étrendjére, sportolnia is kell valamit, de azért nem erőltetheti meg magát. Viszont még a gyógyszerek ellenére is bármikor lehet szívrohama, ezért van szüksége az iskola által biztosított állandó orvosi jelenlétre. Régi barátainak eltávolodása és az új életmód eléggé lehangolja az iskolába érkező Hisaót.

A játék története, bármelyik utat is választjuk elég lineáris, 4 fejezetet ölel fel: az első Hisao beilleszkedéséről szól, és itt kell választanunk magunknak "célpontot"; a másodikban közelebb kerülünk a választott lányhoz, a harmadikban valami bonyodalom történik, ami a negyedikben megoldódik, ha mindent jól csinálunk. Ha jók a választásaink, akkor zökkenőmentesen továbbjutunk a következő fejezetbe, és a végén happy end lesz. Ha valahol hibázunk, akkor visszavonhatatlanul eltávolodunk a választott lánytól, és vége a játéknak. Most pedig lássuk Hisao potenciális barátnőit:

Ibarazaki Emi:
Egy balesetben elvesztette mindkét lábát. Azonban hihetetlen életerejének és optimizmusának köszönhetően hamar "talpra állt", megtanult műlábakkal élni, így gondtalanul hódolhat szenvedélyének, a futásnak. A legfiatalosabb - loli - karakter, aki mindig vidám hangulata ellenére csak kevés barátot mondhat magáénak, leginkább Rinnel szokott lógni, akivel viszont teljesen eltér a személyiségük.

Ikezawa Hanako:
Csúnyán összeégett a teste jobb oldala egy tűzben, amiben szülei odavesztek. Az égési sérülések és az árvaházban töltött idő miatt nagyon félénk, kerüli az emberek tekintetét, ha párbeszédbe kényszerítik leblokkol vagy pánikrohama lesz. Ideje nagy részében olvas a könyvtárban, vagy Lillyvel teázik, aki vaksága miatt nem láthatja sérült testét.

Satou Lilly:
Skót ősökkel rendelkező félvér, aki vakon született. Magas, szőke, kifinomult és elegáns. Törődése nemcsak barátjára, Hanakóra terjed ki, igyekszik mindenkinek segíteni, és többnyire vakokból álló osztályában adminisztratív feladatokat is ellát. Nővére, Akira időnként elviszi a városba, de munkája miatt csak kevés szabadideje van.

Tezuka Rin:
Egy születési rendellenesség miatt a kezeit amputálni kellett. Kezek híján a hétköznapi tevékenységekhez lábait illetve száját használja. Elég mókás látványt nyújt, mikor fiú egyenruhájában a lábaival eszik. Ennek ellenére igazi művész, elvont gondolkodása és furcsa viselkedése összezavarja a legtöbb embert a környezetében.

Hakamichi Shizune:
A diáktanács süketnéma elnöke, erős, kompetitív személyiség, egy igazi üzletasszony. Keményen dolgozik, és a körülötte levőket is bíztatja, vagy ha kell kényszeríti az iskolai rendezvényeken való részvételre. Analitikus gondolkodása sokak számára idegenül hat, viszont előnyére válik sok logikai és társasjátékban, amiket szeret játszani.

Mikado Shiina (Misha):
Shizune tolmácsa és legjobb barátja. Valójában nem fogyatékos, azért jár mégis a Yamakuba, mert jeltolmácsnak tanul. Folyamatosan fordít minden beszélgetést Shizune és a többiek között, ami elsőre elég szoktalan látvány Hisaónak, de később ő is megtanulja a jelnyelvet, hogy kettesben is tudjon beszélgetni Shizunével.


A játék története nem annyira botrányos, mint azt sejteni lehetne. Csak a szokásos melodráma, a tragikus múlt feltárulásáról, elfogadásról, bizalomról. A lányok elég különböző módon kezelik hátrányos helyzetüket, van aki figyelembe se veszi, van akit teljesen meghatároz. Hisaónak is ehhez mérten kell kezelnie a lányokat, ami eleinte nehézséget okoz neki, nem tudja, hogyan viselkedjen még a hétköznapi szituációkban sem, a nem hétköznapi lányokkal. A különböző lányok történeteit más emberek írták, így a minőség is változó, de ezt ítélje meg mindenki maga.

A helyszínek, a hátterek nagyrészt fotózva vannak, csak néhányat rajzoltak meg (pl. a könyvespolc a Hanako jeleneteknél a könyvtárban), és ezek bizony hagynak maguk után kívánnivalót. A karakterdizájn is változó, néhány jelenetnél visszaesik a minőség. A speciális effektek egész jól el lettek találva, és valóban lenyűgöző, mikre nem képes a játék motorja. A statikus hátterekbe esőt, hulló leveleket, vagy kavargó tömeget tudnak varázsolni, és a második fejezetbe lépéskor még egy rövid animációt is kapunk. A zene többnyire felejthető liftzene, megbújik a háttérben, viszont a dramatikusabb jeleneteknél örülni fogunk neki hangulatfokozó hatása miatt.

Egy kisebb csoda, hogy egyáltalán megszülethetett egy ilyen játék, pusztán a rajongói aktivitásnak köszönhetően. Mindenképpen követendő példa, és sokkal profibb munka a 10-20 perces rajongói műveknél, amiket pár hét vagy hónap alatt összecsapnak páran. Javítani persze még így is bőven lenne min, de a játék színvonala már erősen közelít a kereskedelemben megjelenő játékokhoz, bizonyos területeken meg túl is szárnyalja azt.

Videó bemutató:

A videó megtekintéséhez be kell jelentkezned!







Ehhez az ismertetőhöz még nem születtek hozzászólások.