Budapest: - Tokió:
 
Felhasználói név:
Jelszó:
Elfelejtett jelszó
Látogatók száma:
(2000.06.07.-tol mérve)
2496130

Regisztrált felhasználók
száma:
24718

Online látogatók száma:
2

Avatárral rendelkező
felhasználók száma:
1655

Utolsó 5 látogatónk:
11kong11
2020-10-30 23:29:07
csviki18
2020-10-30 20:41:37
megan17
2020-10-30 20:36:18
Grimlock
2020-10-30 17:58:56
Rachel719
2020-10-30 14:21:27
E-mail
elérhetőségünk:
mail@animeweb.hu

Oldalunk a Facebookon:

Testvérlapunk:

Felhasználási feltételek:
Az AnimeWeb bizalmát élvező alkotások, rajzok, írások, fordítások, ismertetők, letöltések, stb. kizárólag otthoni elolvasásra, nézegetésre, saját használatra tölthetőek le. Más honlapon való felhasználásukhoz nem járulunk hozzá!

Minimum felbontás:
1024 pixel képszélesség
Támogatott böngészők:
- Firefox (legfrissebb)
- Google Chrome (legfrissebb)

Verziószám: 5.9
Minden jog fenntartva!
(c) 2000-2020 AnimeWeb
Anime / Manga ismertetők


#  A  B  C  D  E  F  G  H  I  J  K  L  M  N  O  P  Q  R  S  T  U  V  W  X  Y  Z 
- A legfrissebb 30 ismertető időrendben -
- A teljes lista megjelenítése Alternatív címekkel ABC sorrendben -
- A teljes lista megjelenítése Alternatív címek nélkül ABC sorrendben -
- Típus szerinti rendezés -

Ismertetők száma: 862 
Szerkesztés alatti ismertetők száma: 22 

Chihayafuru (TV)
* * * *
ちはやふる

Adatok:

Utolsó módosítás időpontja: 2012-03-15 16:49:25
Létrehozás időpontja: 2012-01-24 18:59:46
Eddig megtekintve: 2883 alkalommal

További találatok
Az ismertető szerkesztője: Takumi

Típus: TV
Műfaj: Bishoujo (Beautiful Girl); Életkép; Játék; Komédia; Romantika; Shoujo; Sport;
Epizódok száma:
25
Japán megjelenés éve: 2011
Alkotó(k): Suetsugu Yuki

Ismertető:

Egy eredeti és nagyszerű történet egy kártyajátékról, a karutáról (részletesebb leírás az ismertető végén), valamint a versenyszellemről és csapatjátékról.

Történet:

Ayase Chihaya kedves és közvetlen lány, ugyanakkor divatikon nővére mellett elég fiús viselkedésű. Általános iskolában is inkább a fiúkkal barátkozik. Egy nap azonban egy új tanuló érkezik az osztályba. Wataya Arata szegény családból származik, ráadásul eléggé visszahúzódó és szótlan, így az osztály vagányai hamar kipécézik maguknak a szemüveges srácot. Egyedül Chihaya veszi védelmébe a fiút, ugyanis valami különlegeset érez Aratában. A srác a segítséget másképp nem tudja meghálálni, csak úgy, hogy a zuhogó eső elől magához invitálja Chihayát. Majd a szegényes albérletben derül ki, hogy Arata a karuta kártyajáték nagy rajongója, mely azonban Japánon kívül alig ismert, így ha sikerül megnyernie a hazai bajnokságot, egyben ő lehetne a világbajnok is.
Arata lelkesedése hamar átragad a lányra, rögtön játszanak is egy menetet, így Chihayának is alkalma nyílik megismerni a játék örömét. Ezentúl főképp Aratával lóg, és rengeteget játszanak együtt, de ez Mashima Taichinak, az osztály nagyszájú bajkeverőjének is feltűnik. Taichi láthatóan érdeklődik Chihaya után, ráadásul Aratát már a kezdetektől fogva utálja, így rosszuk esik neki, hogy egyre gyakrabban nélkülözni kényszerül Chihaya társaságát. Mivel a cikizések és csúfolódások sem változtatnak a dolgon, kis idő után ő is enged, majd hármasban folytatják a karuta partikat, sőt a helyi szakkörbe is beiratkoznak. Minden szépen megy, egy iskolai bajnokság után azonban Aratának vissza kell térni a szülőfalujába a beteg nagyapjához, így a trió útjai évekre elszakadnak egymástól.
Évek múlva, immár a középiskolában Taichi és Chihaya találkozik, azonban Aratáról még mindig semmi hír. Mivel ketten egy középiskolába járnak, egy darabig csak Chihaya és Taichi sorsát követhetjük nyomon. Persze több sem kell a szeleburdi lánynak, így nem sokáig tudja megállni, hogy, hogy fel ne keresse Aratát, azonban a fiú hamarosan közli vele, hogy többet nem fog karutát játszani. Chihayát természetesen sokkolja a hír, de nem adja föl egykönnyen. Így, bár Arata nélkül, de a középiskolában próbál egy karuta szakkört szervezni, Taichi segítségével. Mivel nehezen megy a toborzás, Chihayáék akár a "tettlegességtől" sem riadnak vissza, hogy összeszedjék az indulási engedélyhez szükséges, minimális 5 főt.

Vélemény:

A Chihayafuru 2011. egyik legérdekesebb és legígéretesebb sorozata. Különlegességnek számít a sportanimék között is, mert egy nehezen tanulható és komplex kártyajátékot mutat be. Az izgalmas párbajok mellett nagy hangsúlyt fektet a csapatszellemre is, a főbb szereplők kapcsolatrendszere folyamatosan alakul és változik, és a néző örömére a szerepelők különösen fogékonyak a változásra és a jellemfejlődésre is. Rengeteg szereplőt megismerünk, hiszen az anime a folyamatos karutabajnokságon résztvevők miatt sok karaktert mozgat.
A sorozat a világhírű Madhouse stúdiónak köszönhetően valósult meg, és a készítők ezúttal sem okoznak csalódást: mind a karakterek kidolgozottsága, mind a képi világ elsőrangú.
A szerethető karakterek miatt nagyon hamar megkedveljük a Chihayafurut, emellett azok számára, akik kicsit jobban el szeretnének mélyedni a japánok szórakozási és játékkultúrájában, szinte kötelező darabnak számít.


Fontosabb szereplők:

Ayase Chihaya:
Határozott és célratörő lány, aki még az általános iskolában ismerkedett meg a karutával. A kártyajáték iránti vonzalma azóta sem csökkent, és kitartóan gyakorol, hogy egyszer világbajnok lehessen. Szoros barátság köti Aratához, Taichihoz, és a középiskolai csapattársaihoz is. Chihayában nagy a csapatszellem, így klubtársainak is szurkol, ám egyik rossz szokása, hogy gúnyos becenevet ad mindenkinek, amiért kissé neheztelnek is rá. Versenyszellemének köszönhetően nagyon kitartó játékos, és a nála profibb játékosokra is felnéz. Divatikon nővére mellett, a karutában elért sikerei miatt, szülei is büszkék a lányra. Chihaya nagyon szép lány, ám jelleme meglehetősen fiús, így barátai szerint közel sem csak átlagos, szép lány.

Mashima Taichi:
Chihaya gyermekkori barátja, gazdag család sarja, aki titokban már régóta szerelmes a lányba. Voltaképpen csak Chihaya miatt kezdett el karutát játszani, de idővel igazi céltudatos játékos válik belőle. Igaz, mindvégig érezhető, hogy a karuta mellett nagyon vágyik Chihaya elismerésére is. Kezdetben ki nem állhatja Aratát, de később jó barátok lesznek, bár Taichi mindvégig másodlagosnak érzi magát Chihayánál Aratával szemben.

Wataya Arata:
Ő ismerteti és szeretteti meg a karutát Chihayával és Taichival is. Az általános iskolában ők hárman egy csapatot alkotnak. Aratának azonban nagyapja betegsége miatt vissza kell utaznia szülőfalujába, így búcsút vesz Chihayáéktól és a karutától is. Aratát mindvégig lenyűgözi Chihaya kitartása, de ezen kívül a lány személyisége is nagy hatást tesz rá. Bár évekig nem találkozik barátaival, a hosszú távollét ellenére is mindig barátsággal fogadják egymást. Arata roppant tehetséges a karutában, érzi a játék szellemiségét, gyors koordinációja pedig az elsőrangú játékosok közé emeli.

Ooe Kanade:
Csendes és visszahúzódó lány, Chihaya a középiskolában ismeri meg. Nem járatos a karutában, ezért a szakkörhöz kezdőként csatlakozik. Viszont nagyon szereti a verseket, és imádja a tradícionális japán öltözékeket. Az ő ötlete, hogy a párbajokon valamennyien hakamát viseljenek.

Nishida Yuusei:
A túlsúlyos fiút Chihaya többnyire csak Nikuman-kunnak (Husinak) becézi, ám emögött nincs csúfolódás és rosszindulat. Nishida már-már haladó a karutában, így a két régi játékos mellett ő is sikereket ér el az első bajnokságokon. Ennek ellenére folyamatosan edz, és finomítja játéktechnikáját.

Komano Tsutomu:
A szemüveges fiú, Kana-chanhoz hasonlóan, szintén kezdőként csatlakozik a karuta klubhoz. Játék szempontjából talán ő fejlődik a legnehezebben és leglassabban, és ez sok csalódást okoz neki. Komano egyébként eminens tanuló, eleinte nem is akar a klubhoz csatlakozni, de a kezdeti vonakodás után egyre jobban élvezi a játékot. Beceneve Desktomu, ami a csatlakozási előtti jelenete miatt érthető is. :)


A karutáról:

A karuta főleg Japánban ismert kártyajáték, számos változatát játsszák a szigetországban. A Chihayafuruban az általam irodalmi (valójában UTA) karutának nevezett változat szerepel, melynek alapja az Ogura Hyakunin Isshu című lírai antológia, mely száz darab öt soros, 31 szótagos verset (azaz Waka-t) tartalmaz száz japán költőtől. E típusú játék lényege, hogy a játékvezető a párbajokon énekelve felolvassa a versek első három sorát, majd a két versenyzőnek minél gyorsabban meg kell találniuk az eléjük állított lapokból azt, amelyiken a vers záró két sora található. Korántsem egyszerű játék, mert a sikerhez szükséges a száz vers teljes memorizálása. Ezen kívül a gyorsaság is döntő szerepet játszik, hiszen aki hamarabb csap le a megfelelő kártyalapra, azé lesz a pont. Aki több helyes kártyát talál meg, azé lesz a győzelem az összecsapásban.

Videó bemutató:

A videó megtekintéséhez be kell jelentkezned!







Ehhez az ismertetőhöz még nem születtek hozzászólások.