Budapest: - Tokió:
 
Felhasználói név:
Jelszó:
Elfelejtett jelszó
Látogatók száma:
(2000.06.07.-tol mérve)
2435909

Regisztrált felhasználók
száma:
24031

Online látogatók száma:
3

Avatárral rendelkező
felhasználók száma:
1637

Utolsó 5 látogatónk:
hermannerik
2020-02-28 14:45:46
vegel2017
2020-02-28 13:59:01
fmatyi24@gmai
2020-02-28 12:14:56
Harag
2020-02-28 10:25:41
xXColosXx
2020-02-28 10:18:35
E-mail
elérhetőségünk:
mail@animeweb.hu

Oldalunk a Facebookon:

Testvérlapunk:

Felhasználási feltételek:
Az AnimeWeb bizalmát élvező alkotások, rajzok, írások, fordítások, ismertetők, letöltések, stb. kizárólag otthoni elolvasásra, nézegetésre, saját használatra tölthetőek le. Más honlapon való felhasználásukhoz nem járulunk hozzá!

Minimum felbontás:
1024 pixel képszélesség
Támogatott böngészők:
- Firefox (legfrissebb)
- Google Chrome (legfrissebb)

Verziószám: 5.9
Minden jog fenntartva!
(c) 2000-2020 AnimeWeb
Anime / Manga ismertetők


#  A  B  C  D  E  F  G  H  I  J  K  L  M  N  O  P  Q  R  S  T  U  V  W  X  Y  Z 
- A legfrissebb 30 ismertető időrendben -
- A teljes lista megjelenítése Alternatív címekkel ABC sorrendben -
- A teljes lista megjelenítése Alternatív címek nélkül ABC sorrendben -
- Típus szerinti rendezés -

Ismertetők száma: 862 
Szerkesztés alatti ismertetők száma: 22 

.hack//SIGN (TV)
* * * *

Adatok:

Utolsó módosítás időpontja: 2018-01-25 20:54:29
Létrehozás időpontja: 2012-07-26 19:16:57
Eddig megtekintve: 1736 alkalommal

További találatok
Az ismertető szerkesztője: morwen

Típus: TV
Műfaj: Akció; Dráma; Életkép; Fantasy; Játék; Kaland; Mágia; Pszichológiai; Sci-fi; Természetfeletti;
Epizódok száma:
26
Japán megjelenés éve: 2002
Alkotó(k): Sadamoto Yoshiyuki

Ismertető:

Az anime meghatározó vonása és központi témája, hogy teljes egészében egy videójáték világában játszódik. A The World nevű mmorpg a közeli jövőben népszerű játék, egy virtuális világban játszódik, amit a játékosok az internet és egy sisak segítségével érhetnek el. A játék világa fantasy jellegű kinézetre, de állandóan beleütközünk olyan jelenségekbe, amik az ilyen netes játékokban megszokottak. A szereplőket se láthatjuk, csak a karaktereiket, de beszélgetéseik során elég gyakran hallhatunk utalásokat a valós, játékon kívüli életre, és időnként láthatunk álomszerű jeleneteket a valóságból, de a szereplők valódi arcát soha. Szóval ez az egyedi alaphelyzet meghatározza a szereplők viselkedését egymással, és ebből fog majd származni a bonyodalom.

Az anime cselekménye egy Tsukasa nevű karakter körül bontakozik ki, aki nem tud kijelentkezni a játékból, de még emlékei sincsenek a játékon kívüli életéről, de azzal azért tisztában van, hogy nem a valóságot látja. A teste kómában fekszik egy kórházban, a tudata viszont a játékban ragadt. A visszahúzódó fiúval (aki a valóságban még lehet lány is) összefut Mimiru, egy elég beszédes, aktív lány, és mivel felkelti az érdeklődését a furcsán viselkedő játékos, elkezdi keresni a társaságát még akkor is, mikor zárkózott főszereplőnk válasz nélkül visszateleportál a városba. A kezdeti érdeklődésből idővel nyomozás lesz, mikor kiderül Tsukasa zavarba ejtő helyzete. A kis csapat pedig idővel bővül, ahogy több játékos is felfigyel rá, milyen furcsa dolgok történnek a játékban. Viszont bármennyien is segíteni látszanak Tsukasának, valójában mindannyiukat saját motivációk irányítják, mindegyikük más okból játssza a játékot, és ezt, mint egyfajta életfilozófiát meg is ismerjük a legtöbb mellékszereplőnél. Bear egy érettebb, régimódi játékos, aki nem bízik a modern technikában, ezért kézzel rajzol magának térképeket. Ideális apa figura lesz belőle a virgonc Mimiru mellett. Subaru a játék egy klánjának, a Vörös Lovagoknak a vezetője, látszólag törékeny és szerény, de lelkileg erős lány, aki a valóságban deréktól lefelé lebénult, és azért tölt el sok időt a játékban, mert itt a saját lábán sétálhat. BT első ránézésre intrikus nő, aki csak érdekből köt barátságot más játékosokkal, de ennél sokkal bonyolultabb személyiség. Sora egy elég negatív sztereotípia megszemélyesítője, egy tizenéves PK (player killer, játékosokat támad meg) játékos, aki szórakozásból keseríti meg mások életét. A történet még sok más játékost is bemutat, és néhányan a történtek hatására változnak is a sorozat végére. De addig még elég sok dolog történik a szereplők között, és fény derül arra is, hogy mi a baj a játékkal, mi az oka a megmagyarázhatatlan jelenségeknek, amik többek grafikai hibáknál, és miért esik egyre több játékos kómába.


Az anime nem annyira az akcióról és a harcokról szól, mint inkább a szereplők alaphelyzetének és egymás közti viszonyának ábrázolásáról, a játék világának életszerű bemutatásával és kalandos nyomozással. Nagyon érdekes látni egy másik szubkultúra, az mmorpg-k sztereotípiáit megjelenni az animében, és az is érdekes, hogy a virtuális térben hogyan működnek a kapcsolatok. Nehéz elképzelni, de ebben az animében a szereplők valójában nem is találkoznak egymással, csak egy általuk alkotott karakteren keresztül ismerik egymást, és konkrét dolgokat, mint foglalkozás, életkor, társadalmi státusz stb. nem is tudnak egymásról, mégis vannak barátságok, veszekedések, ellenségek, riválisok, és a játékon belül is van az embereknek célja, próbálják kifejezni és megvalósítani önmagukat, csakúgy, mint a valóságban, de ugyanakkor függetlenül a valóságtól, ahol általában jobban meg van kötve a kezük.

A megvalósításról lényegében mindent elárul, ha két ember nevét megemlítjük: Mashimo Kouichi és Kajiura Yuki. Előbbi a sorozat rendezője, olyan animék kapcsán ismerhetjük, mint a Noir, a Madlax, a Tsubasa Chronicle vagy a Musekinin Kanchou Tylor. Rá elég jellemző a lassú narratív stílus, a közeli képek szereplők arcáról, és a szereplőinek lélektani ábrázolása. Különösen az első kettő anime kapcsán találkozhatunk nagyon hasonló jelenetekkel, amikben egy szereplő érdekes arckifejezése betölti majdnem az egész képernyőt, és közben megy a zene. Mashimo többször is dolgozott már együtt Kajiura Yukival, és ez a típusú jelenet minden ilyen animében elő szokott fordulni. Ha kötözködni szeretnék, akkor viszont azt mondanám, hogy ezek a szokatlan, néhányaknak esetleg zavaró jelenetek, bár hangulatilag elég jelentős szerepet játszanak az animében, meg is határozzák egy párbeszéd vagy jelenet tempóját, valójában túlságosan is támaszkodnak a zenére. Mivel a képen lényegében semmi nem történik, és párbeszéd sem szokott elhangzani, ilyenkor a zene lép az előtérbe, mintegy pótolva egyfajta hiányosságot, kifejezve olyan dolgokat, amik szavakkal elmondhatatlanok lennének, és persze képileg sem lehetne megmutatni. A .hack//SIGN OST-je tekintélyes mennyiségű számot tartalmaz, ezek legtöbbje nem a megszokott instrumentális zene, hanem szöveget is tartalmaz, amiket az anime közben is hallhatunk, nem csak a már említett jelenetek, hanem akciójelenetek alatt is, illetve mikor csendéleteket láthatunk a játék világáról. Szóval összességében is olyan érzésünk lehet, hogy az anime nagyon erősen támaszkodik a zenére, hogy megteremtse az alaphangulatot. Ez két dolgot jelenthet: vagy a rendező képességeinek hiányosságát, vagy hogy szándékosan akart zenét használni, mert valami képekkel kifejezhetetlent, vagy nehezebben kifejezhetőt szeretett volna belefoglalni az animébe. Ezt eldönteni lesz a plusz feladat annak, aki meg szeretné nézni az animét.








Ehhez az ismertetőhöz még nem születtek hozzászólások.