Budapest: - Tokió:
 
Felhasználói név:
Jelszó:
Elfelejtett jelszó
Látogatók száma:
(2000.06.07.-tol mérve)
2392772

Regisztrált felhasználók
száma:
23730

Online látogatók száma:
0

Avatárral rendelkező
felhasználók száma:
1632

Utolsó 5 látogatónk:
Deku98
2019-09-16 12:31:35
jooovanmar
2019-09-16 12:01:46
kacsa288
2019-09-16 11:36:37
dodo74
2019-09-16 11:31:12
LeonaL
2019-09-16 10:45:16
E-mail
elérhetőségünk:
mail@animeweb.hu

Oldalunk a Facebookon:

Testvérlapunk:

Felhasználási feltételek:
Az AnimeWeb bizalmát élvező alkotások, rajzok, írások, fordítások, ismertetők, letöltések, stb. kizárólag otthoni elolvasásra, nézegetésre, saját használatra tölthetőek le. Más honlapon való felhasználásukhoz nem járulunk hozzá!

Minimum felbontás:
1024 pixel képszélesség
Támogatott böngészők:
- Firefox (legfrissebb)
- Google Chrome (legfrissebb)

Verziószám: 5.9
Minden jog fenntartva!
(c) 2000-2019 AnimeWeb
Anime / Manga ismertetők


#  A  B  C  D  E  F  G  H  I  J  K  L  M  N  O  P  Q  R  S  T  U  V  W  X  Y  Z 
- A legfrissebb 30 ismertető időrendben -
- A teljes lista megjelenítése Alternatív címekkel ABC sorrendben -
- A teljes lista megjelenítése Alternatív címek nélkül ABC sorrendben -
- Típus szerinti rendezés -

Ismertetők száma: 862 
Szerkesztés alatti ismertetők száma: 22 

Metropolis (Movie)
* * * *
メトロポリス

Adatok:

Utolsó módosítás időpontja: 2018-01-25 21:40:50
Létrehozás időpontja: 0000-00-00 00:00:00
Eddig megtekintve: 1564 alkalommal

További találatok
Az ismertető szerkesztője: GG

Típus: Movie
Műfaj: Dráma; Kaland; Romantika; Sci-fi;
Epizódok száma:
1
Japán megjelenés éve: 2001

Ismertető:

Rendező: Rin Taro
Forgatókönyv: Otomo Katsuhiro
Karakterek/Char. design: Nagura Yasuhiro
Zene/Music: Honda Toshiyuki
Kópia: 35mm
Színes
107 perc

Magyarországon is kapható DVD-n!

A történet:

Shunsaku Ban nyomozó ( a régi történetben Higeoyaji) japánból Metropolis városába érkezik, hogy megtaláljon egy bűnöző tudóst Dr. Charles Lawtont, akit azzal vádolnak, hogy kísérleteiben élő emberi szerveket is felhasznál. A nyomozó "Robotkutyája", Pero és asszisztense, Kenichi társaságában szemtanúja lesz annak, hogy hogyan végez a helyi hatóság egy bajkeverővel, aki megzavarja a város zsarnok vezetője, Red Duke nyilvános beszédét. Hamarosan egy váratlan és igen kényes ügy közepébe csöppen: a bujkáló doktor - akit Ban keres - androidlányt készít Red Duke számára. A lányt a zsarnok halott lányáról, Timáról (a régi történetben Michi) mintázza meg. A zsarnok egyik szolgája - Red Duke kiskorában fogadta be - viszont nem nézi jó szemmel ezt. Mániákusan üldözi a robotokat és végez velük, ha azok a tilos zónákon átmennek. Timára pedig különösen féltékeny, mivel tudja, hogy Red Duke a saját lányának képére készítette, és azt szeretné, hogy egy speciális trónon keresztül, egy nagy "bábeli" toronyhoz hasonló épületből irányítsa az egész világot. Mivel pedig a fiú apjaként tiszteli Red Duke-ot - aki viszont nem tekinti fiának - úgy gondolja éppen Red Duke az, akinek a trónon kéne ülnie. Ezért elmegy a tudóshoz és végez vele, majd felgyújtja az épületet. Shunsaku Ban asszisztense Kenichi azonban kimenti az éppen akkor aktivizálódott Timát a tűzvészből, odaadja neki kabátját, és alsóbb szinteken kezdenek el bujkálni. Itt segítségükre van egy elég rondácska, de "jószívű" szemétszedő robot. Aki saját épsége árán is megvédi főhőseinket. Közben Tima gyorsan tanul. Egy bonyolult szójátékon keresztül próbálja meg Kenichi megtudni a lány nevét. Ami először nem sikerül, de később már igen. Timában szép lassan kialakul az "öntudat". Közben pedig észrevétlenül szoros kötelék, mondhatni végzetes szerelem alakul ki a fiú és a lány között. Persze Kenichi ekkor még nem tudja, hogy a lány egy "robot".
A tudós gyilkosa azonban hamar rájön, hogy mi történt és üldözőbe veszi a szökevényeket. Shunsaku Ban nyomozó is rááll az ügyre és keresi asszisztens unokaöccsét Kenichit. Ráadásul feltűnik a színen egy lázadó csoport. a Malduk Párt, akik embertársaikhoz hasonlóan megelégelték a metropoliszi robotok uralmát, mivel elveszik előlük a megélhetést. Minden lehetséges alkalmat megragadnak, hogy végezzenek a gépekkel. Pero a robotdetektív végzete itt teljesedik be. Mivel egyik faladata a rend fenntartása, egymaga próbálja megállítani a lázadókat. Ám azok vezére lelövi őt. A puccskísérlet azonban kudarcba fullad, Tima és Kenichi pedig előkerül Red Duke és gyilkos szolgájával egyszerre. Fény derül a történtekre. Red Duke haragjában megfosztja szolgáját rangjától, és kiközösíti. Tima és Kenichi pedig házi-őrizetébe kerül. A gonosz ex-szolga azonban bosszút forral és Tima vigyázóját lefizetve elrabolja, majd hatástalanítja az androidot. Már éppen szétszerelné, mikor Ban nyomozó rájuk talál, és ellátja a szolga baját. Mivel megszerezte a halott tudós jegyzeteit Timáról, így újra működésbe hozza őt. Majd egy kiszuperált modemszerű tárcsázó segítségével Tima megkeresi Kenichit, akit - mint kideríti - a "bábeli" toronyban tartanak fogva. Red Duke emberei azonban bemérik őket, így hamar Kenichi és a korábban említett speciális trón mellett találják magukat. Tina itt szembesül végleg azzal, hogy tulajdonképpen csak egy robot. Igaz nem akármilyen, képes arra, hogy a világ összes robotját és műszaki szerkezetét irányítsa. Ekkor álruháját levéve megjelenik Duke szolgája és rálő Timára. Aki azonban nem hal meg, de már nem ugyanaz, aki volt. Felül a trónra, és új hatalmával élve nekilát, hogy bosszút álljon a robotgyilkosokon. Nekilát, hogy kipusztítsa az egész emberiséget. Kenichi - bár már tudja az igazságot - azonban mégis megpróbálja leszedni a trónról, de a lányt az már teljesen uralmába keríti, és az ifjú is életveszélybe kerül.
Közben Red Duke szolgálja kétségbeesetten próbálja a robotok hadától megvédeni urát. És mielőtt a robotok végleg leteperik azt kiabálja amit már oly sokszor a film során: "Nem hagyom, hogy egyetlen robot is bántsa az Apámat!" Red Duke szemtanúja ennek, de közben őt is elérik a robotok. Az utolsó erőfeszítésükkel azonban megnyomják a torony önmegsemmisítő gombját, és szép lassan az egész összedől. Közben Kenichi még mindig Timáért küzd, a trónról ugyan leszedi, de a robbanás miatt távol kerül tőle. Az utolsó pillanatban még elkapja a lányt, de már nem bírja megtartani, és az a mélybe zuhan.
A város romjai között keresgélő Kenichi ismét találkozik a közben megjavított szemétszedő robot barátjával, aki megtalálja Tima szívét. Ezzel Kenichi is megbékél. Shunsaku Ban-nal pedig hazatérnek otthonukba. Egy kicsiny rádió, amit a történet egy részében Tima egyetlen érintéssel megjavított, a romok között hever, és egyszer-csak Tima szavait hallhatjuk belőle… A történet ugyan itt befejeződik, de a néző úgy érzi, hogy nincs igazán vége, az nyitva marad számára, hogy tovább gondolhassa magában.

A film mondanivalója:

A tanulság? A történelmi időkre visszanézve, a béke hirdetése mellett, helyet kaphat a második világháború borzalmas eseménysora, a faji megkülönböztetés elítélése is. De ha a mai időkre vetítjük le: talán, hogy hiába a nagy gépesítés és tudás, a hatalom minden természeti erő felett. Az embernek úrrá kell lennie saját hatalmán, és önző csak magával törődő tulajdonságán, különben éppen a hatalma és önző tulajdonsága pusztítja el.

Az anime háttere:

A történetet a legnagyobb japán képregény-rajzoló, Osamu Tezuka mangája alapján készítették, amelyet Fritz Lang német némafilmklasszikusa és egyben halhatatlan mesterműve ihletett. Osamu Tezuka nevét hasonló nagy művek fémjelzik, mint a Captain Harlock TV series, several Lodoss War OAVs, a Doomed Megalopolis series, az 1994 Final Fantasy OAV series, a X 1999 movie, és a Pet Shop of Horrors TV series.

A Metropolis Web-oldal invitálója magába foglal egy feljegyzést, a Titanic rendező James Cameron megjegyzését, aki megnézte a filmet Tokióban és így nyilatkozott; "Metropolis egy új mérföldkő az anime-k terén, egy látványos összeolvadása a CG háttérnek és a hagyományos karakteres animációknak. Ez szépséges, hatásos, titokzatos, és elsősorban... őszinte." (Elnézést, ha nem pontosan fordítottam.)

A grafika:

A mai nálunk ismertebb anime-k rajongóinak szemében elsőre kissé szokatlannak tűnhet. Kicsit más, mint a többi, de ez is a figyelemfelkeltés célja lehet. Egyáltalán nem lehet azt mondani rá, hogy hétköznapi és elnagyolt. Sőt általában kevés szereplő szokott egyszerre mozogni az animekben a képernyőn. Itt azonban a nagyvárosi hatás kiemelése érdekében, számtalanszor hihetetlen sok mellékszereplő mozog egyszerre a vásznon, és mind másképp. Az ember helyenként nem tudja elsőre végignézni minden szereplő mozgását, annyi minden történik egy időben a képernyőn. Ezért is, ha valaki ezt valamilyen módon meg szeretné nézni nem érdemes kis képernyőn, mert úgy biztos nem jön ki olyan jól a hatás.
A rajzok viszont nagyon érdekes pályát is leírnak. A történet elején szép színesek; tűzijáték, arany és csillogás, a virágzó város romjait láthatjuk. A filmben előrehaladva, egyre lejjebb kerülve a szinteken; egyre sötétebb, komorabb, és mechásabb lesz. A háború és a robbanás a tetőpont. Ezek után pedig varázsütésre a város romjait látjuk, amik viszont érdekes módon nem komorak, hanem szép színesek és vidámak. A béke hírnökei a fehér galambok pedig a megnyugvást sugározzák.
A képek tehát nagyon megrajzoltak, olyan mintha valami régi 60-as évekbeli kézzel rajzolt alkotást néznénk, de mégis XXI. századi effektekkel, füst, köd, tűz, 3D-s animációk. Így egyedi gyönyörű hatású az egész.
Nem beszélve a számtalan mesteri ötlettől. Az egyik ilyen nagyszerű jelenet, mikor Tima a nap felé néz, a vállára száll egy galamb. A kamera távolról mutatva a képet pedig úgy tűnik, mintha egy angyal lenne szárnyakkal. - "Nézd egy angyal!" - jegyzi meg egy ember a filmben is éppen ekkor.

A zene:

A grafikához hasonlóan a zenében is érdekességeket lehet felfedezni. Hasonló pályát ír le, mint a kép. Szaxofonos hangzás a régi időket idézi és valahogy olyan keserű-vidámságot. Majd egyre filmszerűbb lesz az egész, és érdekes módon az épület romba-dőlésekor megint szaxofonos zene szól, mintha csak ellensúlyozni akarná a borzalmakat oda nem illőségével.

A magyar bemutató:

A filmet Magyarországon talán először és reméljük nem utoljára a 9. Titanic Nemzetközi Filmfesztivál keretében mutatták be 2001. október 7.-én, 15:30-kor a Toldi mozi nagytermében. Majd október 9.-én, a Kossuth 4. moziban.
Jómagam a Toldi moziban láttam a 7.-i délutáni előadást. Szomorú aktualitása a dolognak, hogy éppen ezen a napon indította meg az Amerikai Egyesült Államok a merényletek miatti válaszcsapást Afganisztán ellen. Különös véletlene a sorsnak. A film pont az erőszak ellen is szól, annak borzalmait is bemutatva. És hogy túl nagy a hatalom már az emberek kezében ahhoz, hogy háborúzzanak egymás ellen.
2-3 nappal korábban megvásároltam a jegyet, de már akkor is kevés volt belőle. Mondanom sem kell teljesen teltház előtt vetítették le. (Mi az a két vetítés egy országnak? - Igaz nem volt bereklámozva sem.) A történet témája miatt a nézők átlagéletkora olyan 21 év lehetett. De voltak fiatalabbak, és jóval idősebbek is szépszámmal. A filmet eredeti japán nyelven, angol felirattal és egy plusz fejhallgatón keresztül, magyar alámondással élvezhették a nézők.

Mindent egybevetve:

Akik szeretik a teljesen lezárt happy and-es filmeket, azoknak a vége nem fog igazán tetszeni. Akik szeretnek gondolkodni, hogy vajon mi történne a film befejezése után, azoknak ebből a szempontból biztosan nagyon bejön.
Akik csak a romantikus annime-kat kedvelik, azok egy kicsit talán csalódhatnak, bár van benne érzelem bőven. Akik a mecha jelleget kedvelik, azok elégedettek lehetnek, bár óriásrobotokkal nem fognak sűrűn találkozni, de vannak mechás dolgok benne szépszámmal.
Valamint megtalálható benne még akció és izgalom egyaránt.
Elsősorban a 15 év fölötti anime rajongóknak ajánlom, igazán csak ők érthetik meg a történet elgondolkoztató mivoltát, és bár a sztorihoz képest szerencsére elég visszafogott a "látványos" erőszak, azért nem ajánlom kisgyerekeknek. A mondanivalója a mai kor fiataljainak és felnőttjeinek szól. Egyszer mindenképpen érdemes megnézni!









Eddigi hozzászólások száma: 1


1.

GG

2007-12-05 22:42:30

Ezt az anime-t először moziban láttam. Nagy élmény volt, mert kedvesemmel együtt nézhettük és már akkor is fülig szerelmes voltam...