Budapest: - Tokió:
 
Felhasználói név:
Jelszó:
Elfelejtett jelszó
Látogatók száma:
(2000.06.07.-tol mérve)
2519305

Regisztrált felhasználók
száma:
25045

Online látogatók száma:
0

Avatárral rendelkező
felhasználók száma:
1660

Utolsó 5 látogatónk:
minato2002
2021-01-18 01:38:06
Babosp11
2021-01-18 01:02:25
plaszi
2021-01-18 00:52:59
Gabca99
2021-01-17 23:27:41
Mark50
2021-01-17 23:08:48
E-mail
elérhetőségünk:
mail@animeweb.hu

Oldalunk a Facebookon:

Testvérlapunk:

Felhasználási feltételek:
Az AnimeWeb bizalmát élvező alkotások, rajzok, írások, fordítások, ismertetők, letöltések, stb. kizárólag otthoni elolvasásra, nézegetésre, saját használatra tölthetőek le. Más honlapon való felhasználásukhoz nem járulunk hozzá!

Minimum felbontás:
1024 pixel képszélesség
Támogatott böngészők:
- Firefox (legfrissebb)
- Google Chrome (legfrissebb)

Verziószám: 5.9
Minden jog fenntartva!
(c) 2000-2021 AnimeWeb
Anime / Manga ismertetők


#  A  B  C  D  E  F  G  H  I  J  K  L  M  N  O  P  Q  R  S  T  U  V  W  X  Y  Z 
- A legfrissebb 30 ismertető időrendben -
- A teljes lista megjelenítése Alternatív címekkel ABC sorrendben -
- A teljes lista megjelenítése Alternatív címek nélkül ABC sorrendben -
- Típus szerinti rendezés -

Ismertetők száma: 862 
Szerkesztés alatti ismertetők száma: 22 

Robotics;Notes (TV)
* * * *
ロボティクス・ノーツ

Adatok:

Utolsó módosítás időpontja: 2018-01-25 21:51:32
Létrehozás időpontja: 2013-04-02 14:45:50
Eddig megtekintve: 15339 alkalommal

További találatok
Az ismertető szerkesztője: morwen

Típus: TV
Műfaj: Akció; Dráma; Életkép; Komédia; Mecha; Pszichológiai; Sci-fi;
Epizódok száma:
22
Japán megjelenés éve: 2012

Ismertető:

A közeli jövőben a technika fejlődésének köszönhetően lehetővé vált, hogy középiskolákban robotika klubok nyílhassanak, ahol amatőr szinten hobbirobotokat építenek a lelkes kezdők. A Tanegashima suli robotika klubjának vezetője Senomiya Akiho, aki nővére nyomdokain haladva az általa alapított klub keretein belül próbálja megvalósítani nagy álmát, az évente megrendezett robotika expóra megépíteni kedvenc animéje óriásrobotját, a Gunvarelt. Ambiciózus tervéhez segítőkre is szüksége van mind technikai, mind anyagi téren.

Első követője gyerekkori barátja, Yashio Kaito, aki energikus hősnőnknél sokkal enerváltabb, ideje nagy részében egy robotos játékkal játszik, amiben egyébként a világ legjobb 10 játékosa között van. Később csatlakozik hozzájuk a már régóta ostromolt Hidaka Subaru, aki bár külsőre a komoly mintadiák, valójában titkos életet folytat. Mivel apja azt szeretné ha a családi üzletet venné át, ezért rossz szemmel nézi, ha Subaru robotokkal foglalkozik. Ezért csak titokban élhet kedvenc időtöltésének, a robotok építésének és a versenyszerű robotharcnak.

A kis társaság újra bővül, mikor csatlakozik Daitoku Junna, aki terápiás célzattal csatlakozik a csapathoz, ugyanis egy gyerekkori trauma miatt fél a robotoktól. Nagyapja viszont szerelő, és kis boltot üzemeltet, ahol alkatrészeket árul. Hogy javítsa kapcsolatát a nagyapjával, Junna igyekszik segíteni amiben csak tud, de mivel semmi technikai tudása nincs, csak a karatés múltját tudja felajánlani, ugyanis a robot mozgásait az ő mozdulatairól mintázzák.

Hamarosan egy rejtélyes, gazdag idegen költözik a kis városba, aki teljesen elzárkózik a nyilvánosság elől, és egész nap fényűző házában bujkál. Kaito azonban kideríti, hogy ő valójában a kedvenc játékának a tervezője és programozója, Furugoori Kona. A zárkózott otaku lány okkal érkezett a városba. Az anyja dolgozott a Gunravel animén, aminek az utolsó részét nem vetítették le, mert sokan a készítők közül gyilkosság áldozatai lettek egy héten belül, köztük Kona anyja is. Kona meg van győződve róla, hogy az anyja fényt derített valami titkos összeesküvésre, amivel kapcsolatban nyomokat rejtett el az anime utolsó részében. A nyomok pedig ebbe a kisvárosba vezették, ahol hamar rájön, hogy anyjának halála kapcsolatban áll Senomiya nővérének munkájával, aki egy nagy vállalatnak dolgozik Tokióban. Az összeesküvés felgöngyölítésében Kaito segít neki, akinek azonban megvannak a maga kérdései is a múlttal kapcsolatban.

Kaito egy kísértettörténet utalásait követve talál rá Yukifune Airira, egy lányra, aki csak a virtuális térben létezik, és a táblagépén jelenik meg ha használja az Augmented Reality alkalmazást. Airi pedig megmutatja Kaitónak a város különböző pontjain elrejtett titkosított dokumentumokat, amiket az AR program fejlesztője rejtett el, és egy titkos összeesküvést fednek fel, aminek a célja napkitörések mesterséges előidézése.

A cselekmény több szálon halad, de a szálak lassan egymás felé mutatnak. A nyomozás mellett azonban egy harmadik szálon is folynak az események, ugyanis Akiho semmiről sem tud, minden energiáját a robot építése köti le, az anyagi támogatás megszerzése, segítők toborzása stb. Végül azonban épp az általuk épített Gunvarel lesz a világ megmentésének kulcsa, úgyhogy ez a szál kapcsolódik a többihez.

Minden szereplőnek megvan a maga problémája, ami általában magánéleti, másoknál azonban kihat a világ sorsára is. A kis problémák szépen lassan megoldódnak, de nem egy epizódba sűrítve, és a sorozat ritkán összpontosít egy egész részen át csak egy szereplőre, általában párhuzamosan történnek az események. A hangulat ezért egy részen belül is tud sokat változni, mert a végig tudjuk, hogy a hobbijukat űző, álmaikat megvalósító fiataloknak magánéleti problémáik vannak, és emellett egy világméretű összeesküvést is le kell leplezniük.

A ; írásjellel ellátott animéknél már az elejétől számítunk a csavarokra, az összeesküvés-elméletekre, és már lélekben készülünk az értetlenkedésre és a meglepődésre is. Szerencsésnek tartom, hogy az eddig megjelent három sorozat mind más hangvételű, más stílusú tudott lenni, de mégis lehet érezni köztük a kapcsolatot. A Chaos;Head fő témája a téveszmék voltak, a Steins;Gate a múlt megváltoztatásának lehetőségét boncolta. A Robotics;Notes az álmok megvalósításáról szól. De mindháromban világméretű összeesküvések, titkos szervezetek, valószínűtlen technológiák vannak, és mindháromnak más az alaphangulata, mások a szereplők, és a még a történetmesélés is más. A Robotics;Notes a shounen műfaj klasszikus témáját veszi alapul, az álmok megvalósítását, de a seinen műfaj eszközeivel ábrázolja a szereplőket, és thrillerbe illő csavarokkal él. Ennek a hátránya az, hogy kevés az olyan ember, akinek mindegyik műfaj bejön. Aki nem szereti a seinent, annak túl lassú lesz, aki nem szereti a shounent, azt idegesíteni fogja a mindig lelkes Akiho, aki a krimiket nem bírja, azt nem fogja lekötni a hosszúra nyúló nyomozás. Persze az is igaz, hogy sok helyen nem illeszkednek olyan jól az elemek, és némi finomításra szorulna a szerkezet, de alapjában véve sikerült egy olyan animét létrehozni, ami bár egy sorozat harmadik darabja, mégis egyedi, és önmagában is megállja a helyét.








Ehhez az ismertetőhöz még nem születtek hozzászólások.